Bästa expotipset


Trion på expot, här tillsammans med Expots maskot Haibao




I söndags besökte Farmor, Nina och jag expot. Nina och Farmor konstaterade att det inte går att beskriva världsutställningen med ord. Jag är benägen att ålla med, denna jätteutställning är svår att jämnföra med någonting annat. Du måste besöka den helt enkelt :-)



Till dig som ska besöka expot har jag ett toppen-tips, gå dit med en farmor! Alla besökare som är över 70 år får nämligen använda snabbkön! Eftersom de inte ska behöva gå runt i paviljongerna själva får en eller två personer följa med. Så i söndags var vi några av de få som slapp stå i timlånga köer för att titta in i de eftertraktade paviljongerna, nice!



Kan även passa på att tala om att enligt mig finner du de bästa utställningarna i tema-paviljongen. De flesta landspaviljonger är faktiskt lite småtråkiga och du klarar av dem på en kvart. I temapaviljongerna kan du lätt spendera en timme och vi var riktigt tagna av utställningarna. Dessutom verkar det som att många inte tänker på att det finns mer att se på expot än bara landspaviljonger så köerna är små.




Kärlek
Sara



Kommentarer
Postat av: Nina

Är hon till utlåning, din farmor?

2010-06-17 @ 05:48:15
URL: http://herewegotochina.blogspot.com
Postat av: sara ♥

du kan ju forsoka muta henne :-)

2010-06-17 @ 06:41:34
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0