Bästa badet


En av mina bsolut favvoritplatser i Helsingborg är bryggan på Gröningen, även ett av Helsingborgs bästa bad!



Dambadet på Råå är en annan storfavvorit. Där kan man bada naken utan att vara nudist, me likey!





Jag är inne på min sista sommarlovsvecka. På söndag bär det av mot Shanghai igen, där väntar vardag och jobb. Har inte riktigt bestämt mig för hur jag känner inför att åka tillbaka till Kina än. Jag misstänker att en hel drös tårar kommer att fällas men jag ser även fram emot att få vara med mina Shanghaivänner, längtar också efter lägenheten på 21a våningen.



Säkert är dock att jag verkligen försöker njuta av varje stund jag har kvar i Sverige. Idag valde solen att kika fram i Helsingborg och hela eftermiddagen spenderade jag under solens strålar. Det blev en runda minigolf tillsammans med pappa och min lilla lillebror Fabian, efter det ett dopp i det blå. Håller tummarna för att solen vill titta fram några dagar till. Jag tycker ju så mycket om att bada! Helsingborg erbjuder faktiskt en hel del bra bad. Mina två favvoriter är bryggan på Gröningen eller dambadet på Råå. Bryggan på Gröningen passar den som gillar träbrygga och folkvimmel. På dambadet i Råå kan man sola naken på dam (eller herr) badet och även ta ett nakendopp tillsammans med de andra tanterna (eller gubbarna). Riktigt mysigt!




Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Sara

Din blogg är så underbar :) tack för tipsen om Helsingborg, om en månad lämnar jag mitt Argentina för att bosätta mig i Helsingborg några år. Om du har fler tips om staden får du mer än gärna dela med dig. I bloggen eller per mail :) Om du har tid såklart.



Jag hoppas att dina sista dagar i Sverige blir magiska!



Kram Sara

2010-07-29 @ 01:12:17
Postat av: sara ♥

Tack för dina fina ord Sara! Tyvärr blir det inte så många fler Helsingborgstips på bloggen. Men hör gärna av dig om du har ngn speciell fråga så kan jag se om jag kan svara. HAr ju inte bott i HBG på åtta år :-)

2010-08-03 @ 08:35:11
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0