Nina, tankar om Shanghai

Av gästbloggaren, Nina






Så sitter man nu här hemma i Ramlösa hos mor vår och blickar tillbaks på en Kinaresa som för både mig och farmor varit något så makalöst fantastisk! Sen hade aldrig blivit så bra om vi inte hade bott hos syster yster och Mike the bike! Att få möjligheten att bo hos släktingar eller vänner utomlands är verkligen det bästa sättet att resa. Då kommer man lite mer in i vardagen och vet precis vad som är värt att se eller värt att undvika. Då jag stannade i Shanghai i tre veckor kände jag nästan att jag "kom in i vardagen" och fick en känsla av hur det är att verkligen bo där som Sara gör.

 

 

Under sista veckan var tempot lite lägre än det som jag och farmor hade och jag njöt av manikyr, mer shopping, massage och bikramyoga (vilket för övrigt var SJUKT jobbigt=)) Jag lärde mig uttala adressen hem till Sara (Huang pi lu, Fu jing lu, sagt i lagom snabbt tempo) och kände igen mig lite i staden!

 

 

Min sista helg avslutades på bästa sätt! Det var verkligen länge sedan jag och Sara gjorde något bara hon och jag! Nästan två år sedan kom vi fram till och vår helg i Beijing var underbar! Som vi har skrattat, upplevt muren, den förbjudna staden och njutit av varandras sällskap! Muren går inte riktigt att beskriva. Så känner jag nästan med hela kinaresan, man har upplevt så mycket att det liksom blir överväldigande och för mycket för att ta in allt på en gång!

 

 

Om vi återgår till Beijing resan är jag så glad att Sara ville följa med mig, och det var det bästa avslutet på denna spännande resa som innehöll så mycket! Att tillsammans med famor få bo hos Sara och uppleva hennes vardag med vänner, jobb och fritid i ett land och stad som är så olikt Sverige var underbart. Sara och Mikael gjorde helt rätt att åka dit och få ett äventyr för livet, jag hade gjort samm val. Jag ser dock framemot dagen när de återvänder till Sverige så man har dem på närmare håll! Bara så du vet Sara, om ni stannar i fem år kommer jag igen!

 

 

TACK för en underbar vistelse som aldrig blivit så bra om inte du/ni tagit hand om mig och farmor på det sättet ni gjorde! Du är en riktig riktig "gottesyster"!!




- Nina



Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0