Garden bookstore


Idag har jag botaniserat runt i en av Shanghais bokaffärer, Garden bookstore. Just denna är min favvorit i då de erbjuder böcker skrivna på engelska. En bokaffär för Laowais med andra ord :-). Garden bookstore ligger på Changle lu 325, nära Shaanxi lu.





Idag har jag ägnat mig åt något jag gör alldeles för sällan, jag har strosat runt i en bokaffär. Det är mysigt att botanisera runt bland alla vackra böcker. Det är extra mysigt att strosa runt inne på Garden bookstore. Dels är böckerna på engelska så jag förstår vad de handlar om, dels ligger ett cafe mitt i bokaffären. Doften av kaffe accompanjeras med några lagom tysta toner av klassisk musik. Mmmm, jag hade kunnat gå där i timmar.  



Med mig hem fick jag tre böcker och en skopa glass. Fast glassen hann aldrig hela vägen hem :-). Jag köpte faktiskt en guidebok över Sverige. Jag har aldrig brytt mig om att läsa någon guidebok och mitt hemland förut och när jag tänker efter så vet jag inte så värst mycket om Sveriges smultronställen, förutom dem jag alltid besökt. Det är lätt att bli hemmablind. Så till årets mycket efterlängtade Sverigebesök har jag nu experthjälp, lonely planet. Jag kommer att tillbringa mina tre veckor i Skåne, Halmstad och Dalsland så vi får se vilka nya äventyr min nya bok för mig mot!



Den andra boken hintar om vårt nästa resmål. Idag har vi nämligen köpt biljetter till vår oktobertrip, gissa var?!





Kärlek
Sara

  


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0