Sjukis igen

Jag är sjukis igen, fast jobbar ändå. Tack och lov för nässpray och alvedon! Micke och jag har konstaterat att vi åkt på både en och fyra stora förkylningar sedan vi flyttade hit. Betydligt många fler än hemma i Sverige, där var jag sällan sjuk. Det måste bero på annorlunda bakterier och generellt smutsigare luft. Mina kollegor konstaterade idag att min kropp är van vid frisk och ren luft, inte Shanghais… Hmmm.


Vi är några stycken som snörlvlar och nyser på jobbet idag. Dock ser man en klar skillnad mellan mig och de sjuka kineserna. De bär alla masker, för att inte smitta de andra. Jag nyser i alla fall i armvecket. Men jag känner mig lite skyldig som fritt och generöst delar med mig av mina baselusker till kollegorna. Vad tycker du; ska man bära ansiktsmask när man är förkyld för att inte smitta andra?


 




Kärlek
Sara


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0