Lunchtime!


Lunch från IKEAs personalmatsal, 3 kr inklusive frukt! Ris, kål, kycklingvingar och tofu stod på menyn denna dag.



På min arbetsplats är lunch ett ständigt problem. Numera äter jag faktiskt för det mesta med Micke och hans kollegor då de ofta äter på lokala restauranger i närheten. Det kostar en tjuga och är helt ok mat (pappa älskade den). Mina kollegor lunchar uteslutande i IKEAs personalmatsal (3 kr) eller så tar de med sig lunch som deras föräldrar förberett på morgonen (ja, det är sant och VÄLDIGT vanligt bland alla åldrar). Jag följer med till IKEAs matsal ibland men det slutar alltid med panikhunger klocken tre då maten INTE är god. Man kan välja mellan kinesiskt (ris, kål och ngt kött) eller en smaklös överkokt pasta. Ofta väljer jag pastan. Häromdagen då jag faktiskt följde med mina kollegor till matsalen var det jackpot med kycklingvingar. Den enda kinesiska mat från IKEA-matsalen som är ok enligt mig!






IKEAs personalmatsal påminner en del om svenska skolmatsalar....




Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Anna G

galet att det är föräldrarna som gör matlådorna! en ny typ av curlingföräldrar?

2010-01-07 @ 13:36:53
Postat av: sara

Ja, det är helt tokigt! men sedan or de med sina föräldrar hela livet. ännu tokigare :-)

2010-01-08 @ 03:11:21
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0