Trist värmebölja

Jag vill ha en lotuslampa, den lilla. Kan faktiskt tänka mig två, en till sovrummet och en till vardagrummet. Hoppas nämligen på att dessa fina lampor kan lysa upp en tråkig vardag! Jag vet att jag har sett dem här i Shanghai men jag kan inte minnas var i denna shoppingdjungel jag hittade dem…




Det är en värmebölja i Shanghai. Idag förväntas temperaturerna att stiga upp till 18 grader! 18 grader i januari, underbart! Dock kommer temperatuern att trilla ner till 5 grader igen till morgondagen. Men ändå, att  det är möjligt att uppleva 18 grader i januari. Jag tänker äta kvällsmat på balkongen!

 

Annars bjuder denna varma onsdag inte på några överaskningar. Hela denna veckan känns tråkig och vanlig. Jag känner mig tråkig, vanlig och oinspirerad. Kanske beror det på att jobbet mest lunkar på, kanske för att vardagen tagit kontroll över Shanghai eller beror det på min frustration över att bo i ett hem som inte är jag. Säkert är i alla fall att jag inte varit på topp de senaste dagarna och inte riktigt lyckats finna glädje i min vardag. Vad gör man då? Vad gör du när du känner dig uttråkad och oinspirerad? Jag gjorde ett tappert försök igårkväll och bytte bort mitt inplanerade löppass mot middag och massage med Micke. Men maten var en flopp och min massör dålig. Osis för maten såg så god ut och massörerna på Green massage brukar vara toppen. Kanske är det så att livet planerat in en trist vecka för mig?




Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Anette

Sara, som mina kompisar brukar säga till sina barn. "Ibland får man acceptera att vissa dagar är tråkiga. Det kan inte alltid hända något roligt."

Så acceptera att du haft en tråkig vecka. Nästa blir säkert roligare och jag tror du blivit lite bortskämd med storstadspulsen i Shanghai. Här i lilla Lund och Kävlinge händer inte så mycket, i jämförelse med ditt liv hade du tyckt mitt var tråkigt varje dag, för speciellt spännande är det inte, jag springer liksom i mitt "ekorrhjul" med samma rutiner varje dag och lite olika beroende på vilken veckodag det är. I söndags lyckades vi tillslut komma iväg på bio i alla fall eftersom jag vunnit biobiljetter på Anoto i en tävling och de gick ut nu, så det var väl det roliga som hänt här de senaste 10 dagarna. Vi såg Avatar, en trevlig och bra film, men kanske inte så fantastisk som det skrivs om i tidningarna. Det bästa var att vi kom iväg och gjorde något!



Nu blir det mer bokslut, revisorerna kommer om någon dag, men i eftermiddag bjuder Torgny och hans gäng på tårta. Så dax att tänka positivt - det går alltid att hitta något roligt varje dag. Både i Shanghai och Lund!



Jag har en kompis som har lite beskymmer med sin son som är väldigt negativ till allt. De har börjat skriva i varsin "må bra bok/ positiv bok". Ett litet häfte man skriver i varje dag och det är bara tillåtet att skriva något roligt och positivt i den. Så detta är mitt tips till dig (och mig) det går alltid att hitta något positivt varje dag. Sedan kan du läsa i boken när du har "tråkigt" för att finna en positivare känsla.



Kram från ett vintrigt Skåne. Vi har nu haft vinter sedan jul. Rätt mysigt faktiskt.

2010-01-20 @ 09:29:18

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0