Ljumma vindar



Förutom att vi firade våren firade vi även Ellinors ettårsdag. Hon har nu varit Shanghaines i ett helt år. Hipp hipp hurra för Ellinor!

 

 

Det är vår! Samtidigt som det verkar som att vintern håller Sverige i ett järngrepp så har solen och fågelkvitter hittat till Shanghai. Tyvärr hälsar Shanghai våren utan krokusar och snödroppar men med 20 grader vilket inte är illa för februari! Vår söndag spenderades på en uteservering tillsammans med vänner och ett glas bubbel. Mysigt, jag var överlycklig för att jag kunde sitta utomhus i bara t-shirt och svettas. Jag misstänker dock att våren inte är här för att stanna utan att det kommer att komma en dip ner till 5 graders sträcket igen. Denna veckan planerar jag dock att ignorera alla dessa farhågor och bara njuta av ljumma vindar. Jag är en sommarmännsika ut i fingespetsarna och när det gäller klimat kickar Shanghai Sveriges as med hästlängder!

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0