Minnen från julafton


Julhälsning till er alla från moi!



 
Vackraste julsyskonen!




Moder och bror


Och granen så klart, som stod så grön och grann i stugan med fina klappar som väntade på kvällen.



Så var julafton över och jag ligger och drar mig i barndoms-rummet. Jag tycker verkligen om att få ligga kvar i sängen och läsa/blogga och bara mysa. Idag är min rastlösa kärlek i Örebro och jag kan ligga kvar precis hur länge jag vill utan dåligt samvete.


Det blev en härlig julafton i Ramlösa igår. Jag firade tillsammans med mamma och syskonen. Fram emot kvällen kom även min mormor och moster. Nu sedan alla vi syskon har blivit vuxna ser julen ganska annorlunda ut mot när vi var barn. Numera går vi alltid en lång julprommis och tittar in hos vänner som bor i samma kvarter för att önska god jul. Vi dricker bubbel och äter en fyra-rätters middag. Vi skippar faktiskt julmaten på själva julafton. Ingen av oss är stora fan och den feta julmaten så vi kör på långsittning istället. Med många rätter och gott i glasen.



I eftermiddag tar jag förhoppningsvis tåget upp till Örebro och besöker kärlekens familj. Vi firar jul på olika håll men en sväng upp till hans familj är ju ett måste även för mig. Dessutom vankas det barndop för Mickes nya systerson imrogon, något man så klart inte får missa. Håller tummarna för att tågen går som de ska. Det har äntligen slutat att snöa i Skåne så jag ser ett ljus i tunneln. Innan jag sätter mig på tåget ska jag hinna med en liten dejt med gymnasievännen Sara.



Skickar en liten julkram till er alla, hoppas att er julafton var lika mysig som min!




Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Fnulan

<3 Härligt att du får vara med familjen!!!

2010-12-25 @ 14:08:40
URL: http://fnulan.se
Postat av: sara

Ja, det är verkligen lovely!

2010-12-27 @ 09:18:26
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0