Öööhhh, vadå visum?!



Sara @ Operahuset




Efter en lång småskumpig flygresa är jag äntligen framme i ett soligt Sydney! Har redan hunnit med en riktigt lång prommis ner till hamnen och spanat in operahuset. Helt underbart prommisväder med strålande sol och 15 grader. Nu väntar jag på min vän Scott (som för övrigt överaskade mig vid gaten, han jobbar på flygplatsen), vi ska ta hans bil till beachen för mer prommis.



Det var inte helt smärtfritt att ta sig hit kan jag berätta. På väg ut till taxin från kontoret springer jag in i min chef som önskar mig en god resa och  slänger ur sig orden "du har väl sökt visum". Öööhhhhh, OOOOPS! Nopp, tro det eller ej så har jag lyckats GLÖMMA att ansöka om visum!!! Snacka om att få panik, 3 timmar kvar tills flyget lyfter och inget visum. Jag må vara oerhört klumpig och tankspridd men lösa problem, det kan jag. En sjukt svettig timme senare och med en osunt hög puls har jag lyckats köpa två visum. Ett extra för saftey, PUH! Stort tack till Australienska ambassanden i Tyskland som guidade mig igenom visumsdjungeln medan jag satt i taxin ut mot flygplasten. Lärde mig även att så länge Quantas finns på plats på flyplatsen kan du köpa ett visum på plats samtidigt som du checkar in. Smidigt! Dock rekommenderar jag dig att söka ditt visum till Australien online i god tid före avresa, då är det dessutom gratis.



Sjukt tur att det löste sig. Det hade varit ganska pinsamt att slarva bort en helt flygbiljett tur och retur Australien... :-) Nu mina kära ska jag ut i NATUREN!





Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Johanna S

Pfjiuuuu...sàger jag bara.

2010-08-21 @ 19:30:26
URL: http://www.vardagpasicilien.blogspot.com
Postat av: sara ♥

I KNOW!

2010-08-23 @ 09:12:13
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0