Table No. 1



Enligt mig får Table No. 1 högsta betyg i inredning. Lobbyn till vänster. Toalettvägg till höger.



 





Maten var lika snygg som inredningen




Baren intill såg lockande ut :-)




Förra veckan besökte jag och tjejerna en av Shanghais nuvarande "it"-restauranger, Table No. 1.

 

 

Table No 1 tillhör designhotellet the Waterhouse, vägen till restaurangen går genom hotellets snygga lobby. Även restaurangen är grymt snygg! Trägolv, betongväggar, enkla bord. Sjukt snygg restaurang faktiskt, kanske en av de coolaste i stan.

 

 

Mannen bakom Table No. 1 heter Jason Atherton och han har jobbat tillsammans med den kända TV kocken Gordon Ramsay i nio år. Tillsammans med Gordon har han öppnat den mycket kända restaurangkedjan Maze. På Table No. 1 lagar Atherton modern Europeisk mat. Vi beställde in många smårätter och delade. Godast var Tuna tar-taren och bläckfisken. Tyvärr var prislappen väldigt hög, lite väl hög för vad vi fick. Jag betalade 350 kr och blev nästan mätt, men bara nästan.

 

 

Det låg en snygg bar in anslutning till restaurangen, den skulle jag gärna besöka. Dessutom ska det finnas en bar på 5e våningen med skysst utsikt över Shanghais skyline. Den skulle jag mycket gärna besöka. Är dock inte övertygad om att jag går tillbaka till Table No. 1. Det är ett sjukt snyggt ställe, god mat men lite för hög nota och för lite mat.

 

 

 

 

Kärlek

Sara



Kommentarer
Postat av: hanna

oj det ser ju väldigt lyxigt ut! Lite väl lyxig prislapp dock verkar det ju som.



Kul att stöta på er i hissen idag!

Tog typ en timma innan jag var tillbaka på normal kroppstemperatur efter den svettiga promenaden från metron! pust!

2010-08-11 @ 15:23:23
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0