Sverige, I miss you!


Mina sommarveckor i Sverige är nu ett minne blott. Sorgligt.

 

 

 

 

Så var jag åter i Shanghai. Varma, svettiga, soliga Shanghai välkomnar mig med en trasig aircon på jobbet. Snacka om en svettig första dag.

 

Det känns ok att vara tillbaka i Shanghai men om jag fått välja hade jag varit kvar i Sverige. Det var faktiskt med sorg i hjärtat jag  klev av flyget i morse. Förra året minns jag att jag kände lycka över att vara tillbaka i storstaden, så känns det inte i år. Det är inte världens bästa ide att vara själv första veckan i Shanghai, något jag ska försöka minnas till nästa gång. Trots hemlängtan ser det ut att bli en bra vecka, min vän Zuzana hälsade mig välkommen med orden "welcome back, we missed you here! What you are having sounds like typical Shanghai post-arrival neurosis :) but I'm sure with proper care it will go away!". Jag hoppas att hon har rätt! Det blir en 6 dagars arbetsvecka (på lördag ska jag jobba i butiken, återkommer om den punkten) och alla kvällar förutom söndag är redan bokade.

 

 

Så Shanghai, here we go!

 

 

Kärlek

Sara

 


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0