Måndagsuppdatering


Pic från i lördags. Du ser inte Australiens urbefolkning gå runt så här i vanliga fall (de har jeans o t-shirt som alla andra). Men har du tur ramlar du på ett gatu-uppträde som detta.






Så har jag avslutat min första jobbdag i Australien! Inte så stor skillnad mot en jobbdag i Shanghai kan jag tala om. Förutom att här är färre kineser :-)- Lustigt med IKEA är att nästan alla kontor ser lika dana ut varrän man befinner sig. Shanghai, Älmhult, Sydney det är svårt att se skillnad. Är ganska trött just nu så har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska göra av kvällen. En löprunda lockar men tror att det är smartare att spara den tills imorrn.


Igår sprang jag en fantastisk runda genom botaniska trädgården och fullkomligt swichade förbi både operahuset och havet. De 11 km bara försvann, de kändes knappt :-). Som pricken över i:et finns det små dricksfontäner utplacerade med jämna mellanrum så det var verkligen inget annat än en ren och skär njutning att springa denna populära runda. De senaste veckorna har jag verkligen kämpat med löpningen i ett varmt gym på ett tråkigt löpband. Nu insåg jag att det ända som behövdes var krispig frisk luft och ett operahus!



Nu mina kära är det dax för mig att leta reda reda på lite kvällsmat. Sushi lockar. Hörs imorrn!




Kärlek
Sara



Kommentarer
Postat av: Hanna

Du ser verkligen ut att ha det bra! Hoppas det får fortsätta så hela veckan!

2010-08-23 @ 22:12:50
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Snygg rod bralla/bloja! Kanske man skulle skriva ut och vara lite copy cat pa Shanghai's fabric market :)



Hoppas du har det bra!

Ses snart :)



Kram!

2010-08-24 @ 09:58:04

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0