Det blir bättre och bättre


Hihi, detta hade jag glömt. Vid varje övergångsställe i Australien hjälper de dig att hålla koll på trafiken. Här råder det nämligen vänstertrafik.





Förra gången jag var i Sydney var jag backpacker och bodde inklämd i ett skitit rum tillsammans med 6 andra resglada fattiglappar. Vi bodde i Kings Cross, Sydneys hor och knark-kvarter och även om jag gillade staden blev det aldrig en favvorit.

 

 

Denna gången bor jag ensam i ett rent hotellrum i det hippa området Surrey Hills (hihi, blev först förvånad för jag såg så många gaypar här men har nu lärt mig att det är i Surrey Hills alla coolingar bor och där med the gays). Dessutom har jag en privatchaffis och Sydney expert som tar med mig till de mysigast cafeerna och de bästa utsiksplatserna. Jag tycker mycket bättre om Sydeny denna gången! Kanske så mycket att staden kan åka upp på listan ”platser jag vill bo på”, men har inte riktigt bestämt mig än.

 

 

Idag står det först lite jobb på schemat, ska förbereda en presentation. Sedan ska jag ta mig en lång joggtur runt stan. Idag är det strålande sol, ren luft och 15 grader, perfekt för en löprunda! Jag ska även försöka hinna ta mig tillbaka till Bonday Beack för att försöka hitta en bikini. Ikväll hänger jag med Scott igen. Happy Söndag vänner!

 

 

 

Kärlek

Sara

 


Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Ja, man ska ju gå framåt i livet, eller hur? ;)



Vänstertrafik... det gör ju inte livet lättare direkt. När vi var på NZ för en massa år sen körde vi husbil för första gången. Dessutom var det vänstertrafik. Det gick riktigt bra - ända tills vi körde in på en besinmack och hörde ett stort brak. Vi trodde att vi kört ner en hel bensinpump - som tur var bara en stor skylt...

2010-08-22 @ 08:26:16
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: sara ♥

Hihihi, ja det kan inte vara lätt att manuverar en stor husbil!

2010-08-23 @ 09:01:38
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Gud va bra! Det skulle behövas här också, många turister som blir chockade i vänstertrafiken. Har vant mig, däremot lite jobbigt när man åker tillbaks till Sverige.. hehe

2010-08-25 @ 15:34:44
URL: http://lolamay.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0