Det är för varmt





Jag hade glömt hur varmt det är i Shanghai, det är så varmt att det inte går att vistas utomhus. Idag när jag klev utanför dörren kändes det precis som när jag kliver in i bikramyoga salen (yoga i 40 grader). Mycket riktigt, termometern har idag visat på 38.5 grader. Det är för varmt. Det enda som är rimligt en sådan het dag är att flytta in i en pool, eller gömma sig inomhus med aircon på högvarv. Tyvärr gör jag det sistnämnda.

 

 

Vad jag inte riktigt kan förstå är att kineserna fortsätter med att dricka varmt vatten trots att hela Shanghai kokar av hetta. Kineserna menar att kallt vatten är dåligt för magen. Jag menar att kallt vatten är det enda som kan kyla ner mig lite en dag som denna. Å andra sidan dricker jag mitt vatten kallt även om det är minusgrader ute. Det tycker kineserna är konstigt. Vad tycker du?

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Hanna

Håller med, för varmt! Det är ju hopplöst att gå nånstans utan att vara dyngsur efter 5 minuter!



Jobbba i varuhuset låter ju lovande ;) Jag var där en hel vecka för två veckor sen, och det var lite speciellt kan man säga!

2010-08-03 @ 15:29:08
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: sara ♥

usch, jag vet. jag håller miginomhus eller i en taxi :-).

2010-08-04 @ 03:17:19
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Anna G

Jag förstår inte hur man kan dricka något varmt alls när det är varmt ute. Förvisso dricker jag också mitt vatten kallt på vintern - men inte när jag är utomhus och vill värma mig :)

2010-08-04 @ 08:42:02

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0