Det är det som är tjusningen!


Jag var lite rädd att en flytt till Kina skulle innebära att jag blev rotlös. Så är det inte alls. Efter att vi flyttat till Kina är det ännu tydligare var mina rötter är, var hemma finns. I Mitt Sverige!

 

 

 

 

Det är många som frågar hur länge vi har tänkt stanna i Kina. Det är en svår fråga att svara på :-). Tanken från både Mickes jobb och oss har dock hela tiden varit att stanna i Kina 3-5 år. Nu har vi snart varit här i 1,5 år. Mycket mer än så vet vi inte. Men vi vet detta:

 

 

♥ Sverige vinner över Kina, alltid!

♥ Vi vill inte flytta hem nu, det känns alldeles för tidigt.

♥ Vi vill bo utomlands fler gånger, i andra länder.

 

 

Men vem vet var livet för oss? Vi tror på att fånga chanser, det var så vi hamnade här från första början. Att flytta till Kina har gjort att framtiden känns ännu mer öppen och oskriven. Jag har faktiskt ingen aning om var vi kommer vara om två år. Det är det som är tjusningen!

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Krister

Jag bodde mitt första år i Kina 2006, och därefter kunde jag aldrig l"anda" i Sverige igen, utan flyttade tillbaka till Beijing på våren 2009. Jag har ingen returbiljett, och kan tänka mig att stanna mycket länge.



Jag håller inte alls med dig om att "Sverige vinner över Kina, alltid". Jag tycker det finns en väldans massa avseenden som Kina vinner över Sverige. Sverige har många fördelar över Kina, men Kina har definitivt också många fördelar över Sverige.



Något paradoxalt är att det som är Sveriges starkaste kort inte tycks uppskattas av de Svenskar som (troligen) inte sett världen utanför.

2010-08-04 @ 09:17:36
URL: http://kristeribeijing.blogspot.com/
Postat av: sara ♥

Det är väl härligt att man tycker annorlunda :-).



Jag är inte helt säker på att det kommer bli helt lätt att flytta tillbaka till Sverige, många utlandssvenskar vittnar ju om att de aldrig riktigt känner sig hemma i Sverige igen. Jag är dock ganksa säker på att Kina inte blir just "mitt" land. Men visst har Kina många fina sidor!



2010-08-05 @ 03:26:42
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0