Kollegor




I somras blev jag medbjuden på lunch av mitt gamla jobb Anoto. Vi åt och badade på långa bryggan i Bjärred. Även om mitt dåvarande jobb där inte var mitt drömjobb så var/är kollegorna drömkollegor. Det var otroligt kul att träffa dem igen och jag kan inte låta bli att sakna dem och den härliga stämningen på Anoto!

 

 

 

När jag kom tillbaka till jobbet möttes jag av en väldigt sorglig nyhet. En av mina två favvoritkollegor, Louisa jobbar sin sista dag på onsdag. Min andra favvoritkollega Aiping slutade medans jag var på semester men det visste jag om. Det känns sådär faktiskt. Mitt största problem på jobbet är just det sociala och nu försvinner de två som jag tycker bäst om, det råkar även vara de som pratar bäst engelska. Dagar som dessa längtar jag efter svenska kollegor…

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Carro

Hej!

Skönt att höra du är på plats hel o ren :)

Tack för senast, alltid lika trevligt att träffa dig. Jag undrar, vad heter kvinnan i mitten på översta bilden...jag känner igen henne så väl!!

Kram!

2010-08-03 @ 12:47:35
Postat av: Carro

Tack för senast! ALltid trevligt att ses. Skönt att du är på plats "hel o ren " :)

DU, jag känner igen kvinnan i mitten på översta fotot, vad heter hon!?? Påminner om ngn jag träffat...

2010-08-03 @ 15:24:44
Postat av: sara ♥

Tack själv Carro!!



Kvinnan i mitten heter Marie och är sambo med en av Daniels kollegor :-)

2010-08-04 @ 03:20:01
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: carro

ja då var min gissning rätt, under en av alla sommrar på tetra var jag på grillfest hos dem o då träffades vi.



2010-08-05 @ 08:04:10
Postat av: Malin

Oj vad jag har att ta igen på din blogg. Man kan ju inte ha semester från att läsa då har man hur mkt som helst att ta gå igenom! Men det är härlig läsaning så det gör inget alls!

Vad underbart att höra att det var toppen för dig i Sverige. Synd med tråkiga nyhéter när du kom tillbaka bara! Du ska se det kommer snart någon ny stjärna som kollega!

Ett stort GRATTIS för din bloggutmärkelse, den är du verkligen värd! Jag älskar din blogg och hoppas på att kunna skriva lika intressant som dig en dag.

Tack för att du kallade oss drömkolleger ;) Jag tog åt mig i alla fall. Du var toppen du med hjärtat och jag hoppas att jag får jobba med dig igen, du har säkert massa bra i bagaget att dela med dig av.



Puss på dig sötnos och tack för dina fina inlägg och att du hänger kvar hos mig!

2010-08-09 @ 16:10:39
URL: http://fnulanbulan.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0