Efterlängtade helg!


Frida bad om fotografi på körsbärsträd. Tyvärr finns det inte så många körsbärsträd att fotografera i Shanghai. I Japan står de dock i full blom och lockar turister från jordens alla hörn. Enligt vad jag hört så ska Tokyo vara sagolikt just i april med blommande körsbärsträd överallt. Jag hoppas att jag någon gång får uppleva dem!

 

 

 

Äntligen står helgen och knackar på dörren! Det har varit en tung vecka för mig. Fullt ös på jobbet och en förkylning i kroppen har gjort veckan lite mer svårrodd än vanligt... Det har varit en kamp mot min tunga kropp att komma ur sängen på morgonen. Jag kan inte låta bli att fundera över vad vår styrda vardag gör mot våra kroppar. Det har ju uppenbarligen varit så att min kropp behövt sovmorgon denna veckan, något mitt jobb inte tillåtit (jag har ingen flextid). Istället har jag pliktroget infunnit mig på jobbet klockan nio och kört på i samma takt som vanligt, helt crazy när jag tänker efter! Det är ju helt galet att jag skaffat mig "måsten" och "krav" som går helt i motsatts med min natur, tror dock inte att jag är ensam om fenomenet...

 

 

Den extra långa helg som väntar kommer sig väl till pass just denna vecka, jag ska se till att vila upp mig ordentligt. Ser verkligen fram emot helgen som kommer att bjuda på en Shanghai-dag följt av två dagar i Xian. Jag planerar att låta Xian bli en avkopplande resa trots att dagarna där är ganska få. Jag har dock lärt mig att jag brukar få mer utav en resa om jag fokuserar på de saker jag verkligen vill se istället för att stressa runt som en yr höna i jakt på så många upplevelser som möjligt. En liten stadsrundtur och ett långt besök hos de berömda krigarna räcker för att jag ska vara nöjd. Sedan vill jag njuta av lyxhotellet jag bokat in oss på samt av Xians mat som sägs tilllagas med en muslimsk touch. Enligt guidböckerna ska man prova lamm i Xian, passade då det inte ser ut att blir någon traditionell påskmiddag i år. Hur ser din helg ut?

 

 

 

 

Kärlek

Sara

 


Kommentarer
Postat av: Jenny i Shanghai

H en riktgt skön helg vännen!

Vi hade en toppenresa när vi var i Xian, den bästa i Kina, helt klart!

De där "gubbarna" är helt fantastiska och hela progektet är heltgalet, viken idot som kom på att bygga alla dessa soldater.

Ta hand om dig!

Kram

2010-04-02 @ 06:32:57
Postat av: frida

se där ja.. jag hade fel alltså!!!

då e det väl till japan jag får åka då!!

har oxå hört att det ska vara fantastiskt...

kram

2010-04-02 @ 12:01:20
Postat av: sara

tack så mkt Jenny!!!



Frida, det är inte lätt att hålla koll på allt, tro mig jag har oxå blandat ihop kina o japan många gånger!



KRAM

2010-04-02 @ 12:13:19
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0