Ginger cafe


Ginger Cafe, Fuxing lu 299 (nära Huashan lu)

 

 

Som ni, mina kära bloggisar vet så ser jag min yogastudio som mitt andra hem. Minst två gånger i veckan beger jag mig till yplus på Fuxing Lu, en Shanghais bästa yogastudior. Inte allt för sällan har jag några minuter att slå ihjäl mitt emellan jobb och yoga, då passar det ju ypperligt att det ligger ett mycket mysigt cafe i samma hus, Ginger cafe. Just dit är jag på väg nu för en kopp paus-te innan kvällens yogaklass.




Ginger cafe
bjuder på en mysig atmosfär och fantastiska dofter från pajer och bakverk. Då jag alltid landar där precis innan yogan har jag varken provat mat eller sötsaker, dock kan jag intyga att deras ingefärste är ljuvligt! Det är en smula dyrt på Ginger cafe (35 rmb för en kanna te), men enligt mig värt de extra kronorna!

 

 

 

Kärlek
Sara



Kommentarer
Postat av: Katja

Hur mycket är 1 rmb i svenska kronor?

Kram!

2010-04-15 @ 12:41:24
Postat av: sara ♥

typ 1 kr!

2010-04-15 @ 16:43:56
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej! Jag gillar verkligen din blogg och började följa den för bara någon vecka sen. Jag flyttar till Shanghai i september så det är roligt och bra att läsa om det du skriver, då har man lite koll redan innan man kommer dit.



Jag har en fråga, i din yoga-studio, finns det Bikram Yoga där också? Om inte, har du något tips på en bra studio?



Mvh Lina

2010-07-04 @ 23:24:43

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0