change of plans

Vi hade hyrt en båt för kvällens nöjen. Tanken var att vi skulle skåda Souzhou (staden jag är i) från dess berömda sjö och båten har varit bokad i månader. Men så runt lunch idag fick några "goverment" snubbar för sig att de ville använda båten. Så det var bara för oss att boka om... Lite sura miner kom fram, förvånadsvärt nog, har aldrig hör ngt negativt om partiet innan. Men den lilla incidenten glömdes snabbt och vi åt glada middag på hotellets restaurang istället.

Jag upphörs aldrig att förvånas av kinesernas brist på reaktion. De bara accepterar och ler. Hade samma sak hänt i Sverige, att moderaterna gick in och tog över en redan bokad finlandsfärga, hade det blivit ramaskri och rubriker i expressen. Undra egentligen vilken av reaktionerna som bringar mest lycka?

Kärlek
Sara

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

innan helgen är slut ska jag vara i ett förhållande. låter de galet? kärleken är galen, jag är galen. tror du att jag lyckas?



klarar jag av att hitta kärleken på en vecka och vara i ett förhållande i helgen tror du?

följ bloggen och se hur de går i jakten :)



/Beloni

2009-10-22 @ 18:28:09
URL: http://beloni.devote.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0