Dream away

Just nu funderar jag mycket på drömmar. Drömmar, mål och mening med den gåva vi kallar livet. Jag tror starkt på att "för att nå våra mål måste vi först ha några".

För mig är inte den största utmaningen att nå mina mål, det är att ta reda på vad jag egentligen vill, vad mina mål är. Just nu befinner jag mig i en period i livet då jag inte riktigt vet var jag är på väg, när målbilden är något diffus. Kanske för att jag precis uppfyllt två av mina stora livsmål; att bo utomlands och att jobba på IKEA :-). Just nu gäller min största fundering mitt drömjobb. Vilket jobb är mitt drömjobb? När jag väl funderat ut vad det är (vilket går mycket långsamt) ska jag sakta men säker ta mig dit :-).

Hur gör du för att uppfylla ditt livs drömmar?



Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kanske att man inte alltid måste ha så precisa mål utan mer "go with the flow"? Så känns det för mig just nu iaf. För jag lever ju också just nu i en av mina drömmar, att få bo och arbeta utomlands. Så njut av nuet och skjut upp målen på framtiden. Kanske att insikten kommer om man inte tänker på den så aktivt:-)



Hälsningar

Viktoria

2009-11-19 @ 09:02:46
Postat av: sara

Du har en poäng Viktoria! Tack för påminnelsen om vikten av att njuta av nuet! :-)



Härligt att du uppnått några av dina mål!!! Grattis :-)

2009-11-19 @ 09:22:18
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Katja

Nu riskerar jag att låte super flummig! Men det är jag egentligen inte! Jag vill bara ta fram en "annan sida på myntet"... Mina mål handlar inte alls om jobb! Det handlar i stort sett bara om att jag vill må bra och att mina nära och kära ska må bra... Detta skulle ju innebära att jag prioriterar att göra det man mår bra av och prioriterar bort det andra... Tyvärr är jag dock väldigt dålig på att göra det... Men, det är iaf mitt mål! :o)



Kram!

2009-11-19 @ 13:40:35
Postat av: sara

Ja, visst handlar mål om så mkt mer än jobb!!! Helt klart! Men mina mer personliga mål har jag för tillfället bra koll på :-)



KRAM till dig söta Katja!



2009-11-20 @ 01:22:06
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0