Julkaffe

Jag är beroende… I helgen provade jag Starbucks julkaffe, med nöt och kolasmak. Jag är fast. Idag är det fjärde dagen i rad jag hämtar denna smarriga  julkaffe från Starbucks. Jag som inte ens tycker om kaffe!




Mmmmmums!




Tur att de bara säljer den över jul, annars hade det sprutat SÖTsliskigt kaffe ur öronen på mig. För det goda samvetes skull skippar jag iaf grädden!



Starbucks är världigt poppis i Shanghai. Du behöver inte gå långt för att stöta på ett Starbucks, enligt deras hemsida har de 112 cafer i stan. Det är så poppis här att det kinesiska ordet för Starbucks "xing ba ke" även går att använda som ordet "cafe".  För kineserna symboliserar Starbucks västerländs lyx. En latte här kostar lika mkt som hemma, ca 30 kronor. Det är väldigt mkt för en Shanghaines som i genomsnitt tjänar 3000 kr/månaden.


Shanghai, kontrasternas stad



Kärlek
Sara

 


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0