Godis är gott?

Jag blir ofta bjuden på diverse smågodis på jobbet. Jag har lärt mig att tacka nej till torkad fisk, anknacke och sliskiga drycker. Däremot tackar jag alltid ja till karameller och choklad :-) Idag fick jag två gröna kolor av en kollega. Mums tänkte jag som slarvat med frukosten. Glad i hågen började jag snabbt mumsa på en kola med äppelsmak (trodde jag). Det var inte äppelsmak. Jag hade smaskat i mig en söt kola med smak av tång. Fy farao säger jag bara! Den kolan åt jag INTE upp!



Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Anette

Fy så äckligt. Jag hade nog haft med mig mina hembakade kakor även till ett jobb i Shanghai.

Svar på frågan om vilken blogg jag läser: "Din". Det är verkligen kul att följa dig på andra sidan jordklotet och hur livet fungerar där. Alltid något nytt spännande varje dag!

Läste även en annan blogg innan, men tycker inte den skribenten ger mig någon "energi" längre.

Här på Anoto har vi fått julgran, dock har inte julen flyttat in i mitt o Maries rum ännu, men snart...! Hemma flyttar julen in så sakteligen, en sak om dagen ungefär, och imorse började nedräkningen på kalenderljuset - 23 dagar kvar... tror du jag hinner klart med julfixet till jul? Jag hoppas det.

Och snart kommer vår andra leverans av Jennys smycken, det är vi många som ser fram emot och det blev nog även många julklappar fixade.

Ha det.

2009-12-01 @ 09:21:00
Postat av: sara

Hej Anette!



Va kul med några rader från dig! Låter mysigt med hembata kakor och julmys på jobbet. kan inte låta bli att sakna anoto och alla våra fredagsfikor. Kul att ni gillar Jennys smycken :-) Även mina julklappar kommer från jenny i år :-)



KRAM till dig och hälsa Marie!

2009-12-02 @ 07:40:31
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Anette

Hej igen, våra fredagsfikor är numera på torsdagarna, och idag hade Anders slagit på stort och handlat kakor i Japan åt oss. Så är godis gott? Nej, inte japanskt heller....! Du skulle sett Helene - det var synd vi inte hade en videokamera för hennes min var inte att leka med!

Ikväll är Marie filmstjärna på "Singing bee" - sjunger inte men skrattar gott i publiken! Hon har varit med på trailers hela veckan på TV3. Finns att se på TV3 play efter att programmet gått ikväll kl 20.

Idag flyttade julen in på vårt rum med minigran, elljusstake, tomtar mm och imorgon blir det lite glöggmys här på kontorets bästa rum. Synd att du inte kan vara med. Kram.

2009-12-03 @ 15:18:02

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0