Vem är du?

På en arbetsplats finns alla olika sortes människor. Det syns inte minst på varje persons arbetsplats. Genom att ta sig en titt på ett skrivbord kan man utläsa många personlighetsdrag. Den ordentliga, den stökiga, kaffe narkomanen, den som gillar godis, post-it tönten, familjepersonen… Varianeterna är oändliga.




Det här är mitt skrivbord. Jag gillar tomma ytor. Även om jag inte lyckas helt under dagen.



I Kina finns dock en sort som i alla fall jag inte sett hemma i Sverige. Nallediggaren! En nallediggare är en person som överöser sitt skrivbord med nallar, blommor, småfigurer… Krimskrams med andra ord, med betoning på nallar. Så här kan deras skrivbord se ut:



Hur många nallar hittar du i denna djungel?


sötisar!

Denna lilla gris står på min chefs skrivbord. Hon är 36 år, chefen alltså.


en romantiker bland alla nallediggare



Vilken skrivbordstyp är du?




Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Ida

Spännande! Jag inser snabbt att jag är en sann post-it nörd (kan just nu räkna till 9 st i mitt blickfång). Vad betyder det?

2009-12-10 @ 15:50:43
Postat av: sara

hahahaha, att du har dåligt minne?

2009-12-11 @ 05:02:54
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0