När andra ljuset brinner...

Det går faktiskt att få riktiga julkänslor i Shanghai! I lördags var jag på SVENSK adventsgudtjänst, det var så mkt svensk jul att jag nästan blev rörd till tårar. Svenska Shanghaikören sjöng "tipp tapp" och hela "församlingen" skrålade till gläns över sjö och strand. Det var helt fantastiskt att sitta där bland alla blonda kalufser, se söta barn tända adventsljusstaken och lyssna på prästens kloka svenska ord!




två söta barn tänder första och andra ljuset!


Shanghais kör var riktigt duktiga och framkallade knotterhud på lilla mig!


Prästen sa som sagt många kloka ord (de brukar vara bra på det, prästerna). Han pratade om vikten av väntan och längtan ställde oss frågorna:


Vad drömmer du om?
När du längtar, vad längtar du efter då?
Vad kan du tänka dig att offra för att få just det?



Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Katja

Hej Sara!

Tänkte bara tipsa dig om att Sveriges damlandslag i Handboll spelar just nu VM i någon stad i Kina som tydligen ligger hyffsat nära Shanghai. Therese Wallter är med i truppen. Så, om du vill se ett bekant ansikte och de fina blågula färgerna så är mitt tips att ta en tripp till handbolls VM! ;o)



Du hittar mer info om var de spelar och när på www.damhandboll.nu



Jag vet att det är jag som gillar damhandboll och kanske inte du, men jag tänkte att nu när de är i närheten av er i Kina så är det kanske annorlunda? :o)



Kram!

2009-12-07 @ 07:53:54
Postat av: sara

Tack för tipset! har redan mailat lite med tessan dock så visste faktiskt :-) hade tänkt att gå nu I helgen men biljetterna var DYRA (1000 kr). så dumt, man kunde bara köpa 3 dagars pass till de matcherna sverige spelar först. får se om de går vidare till final, då kanske jag går. hade ju varit väldans kul att få heja på tessan :-)



KRAM

2009-12-07 @ 09:25:14
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: jennie

vill du tjäna pengar på din blogg gå då in på min blogg och se hur du gör

2009-12-07 @ 09:46:51
URL: http://sandrasmamma.bubbleroom.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0