Var är jag?

Det är lätt att glömma vilket land man befinner sig i när man jobbar på IKEA. Varje morgon när jag kommer till jobbet möts jag av ett stort "hej"


 



På vägen till hissen blir jag påminnd om var hemma är.



 




Lunch äter jag ofta i IKEA butiken. Där blir jag välkomnad på svenska, blir erbjuden köttbullar och får njuta av en bild på vår vackra huvudstad.



 





I matsalen har jag utsikt över platsen där jag trivs bäst, "öppna landskap". I fönstret står en dalahäst och blickar ut över den 5 filiga vägen.





 



Men så återvänder jag till min arbetsplats och tittar upp på mina kollegor. Helt plötsligt råder det inga tvivel om var jag befinner mig…..






In China!




Kärlek
Sara


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0