Börja knapra?

Även om jag gillar Shanghai så gör inte min hud det. Speciellt sedan vintern kom till Shanghai så gör min hud UPPROR med röda utslag och KLI överallt. Kanske för att matcha min numera ganska allvarliga nickelallergi? Kanske är det en slump att det kommer nu, kanske beror det på den torra luft som kommer med aircon eller så är det kanske föroreningarna? Troligen en mix. I vilket fall så fick jag nog och gick till doktorn. Eftersom det känns föga lönsamt att testa allergi mot ALLT så fick jag bara ngn kräm och några piller. Vad säger du, är det bara att börja knapra?




Doktorn rekommenderade dessa piller, han kunde dock inte riktigt förklara varken innehåll eller syfte på engelska. Jag lyckades inte heller utvinna begriplig info från innehållsförteckningen… Törs jag ta dem?





Vad tror du att denna salva ska göra? jag har ingen aning...



Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Josefin brosché

Hej Sara!

Hittade din fina blogg via bloggtoppen.

Är en journaliststudent från Göteborg, och skulle gärna vilja intervjua dig för en artikel om utlandssvenskar. Hör gärna av dig (jag hittade ingen mailadress här)!



vänliga hälsningar Josefin

2009-12-14 @ 12:31:50
Postat av: Charlotte

Du borde testa den typiska kinesiska läkekonsten - där dom kollar på tungan och känner på pulsen och sedan ger diagnos. Jag och övriga turister testade när jag var där och det verkade stämma väldigt bra, kan ju vara värt ett försök!

2009-12-14 @ 22:11:12
Postat av: Ellinor

Tycker också du ska testa kinesiska läkekonsten. För mig har det gått bra med örtkurer hittills. Fråga kollegorna på jobbet ang bruksanvisningen...



kram kram

2009-12-15 @ 01:32:25
URL: http://ellinorsedig.blogg.se/
Postat av: sara

hmmm, ok då. Då börjar jag knapra. Denna doktorn tittade inte på min tunga. men han rev min överallt för att se hur min hud reagerade :-) kändes lite märkligt att bli kliad av en doktor!

2009-12-15 @ 02:41:24
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0