Badrumstankar


Det finns många snygga badrum. Att vårt är ett pluttebadrum samt det faktum att vi befinner oss så långt bort sätter dock vissa gränser. Jag tänker mig svart/grått kakel på golvet och vitt kakel på väggarna. Vask och toalett i lite "kantig" design.

 

 

Här råder hus och hem för hela slanten för tillfället. Jag drömmer och längtar efter ett nytt boende, i mitt huvud har jag redan inrett en helt ny lägenhet. Hihi, kommer inte bli lätt för stackars Micke om han själv har några ideer… Vad jag tycker mig ana är dock att när det gäller sista finputsningen hemma får jag ganska fria händer. Möbelköp och den generella inredningen är vi två om och där är vi hyffsat ense om vad vi gillar. Verkar inte som att vi kommer få precis den lägenhet vi hellst vill ha men vi kommer att få något liknande. Det är jag helt säker på!

 

 

Hus och hem tankar sträcker sig dock inte bara till Shanghaiboendet men även till lägenheten i Malmö. Som jag tidigare skrivit har vi en vattenläcka i badrummet och vi måste totalrenovera hela badrummet. Vem som ska stå för notan krigar vi om ännu. Vi startade med en räkning på 112 000, sedan droppade den ner till ca 60 000 kr och igår kan vi ha fått ner notan till 3000 kr + en ny golvbrunn. Vi har slängts fram och tillbaka mellan hopp och förtvivlan i en månad nu så jag vågar inte lita på något förrän vi har det på papper. Men jag håller alla tummar jag har!!! Micke har verkligen gjort ett toppenjobb och suttit flera timmar i telefon med försäkringsföretaget, bostadsrättsföreningen, byggfirmor och advokater. Hoppas verkligen att hans stora insats kommer att ge resultat! Lyckas vi så tar försäkringen kostnaden, så som det ska vara… Oavsett vad resultat blir tror att vi kommer att slänga in någon extra tusenlapp och byta ut toaletten och vasken när vi ändå är i farten. Lite svårt att inreda ett helt nytt badrum på 8000 km avstånd men jag har några ideer. Det kommer att bli enkelt men snyggt :-)

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0