Ellinor

Får jag presentera en av stammisarna i ladies night gänget: Ellinor.



Ellinor är en av mina favvotjejer i Shanghai. Hon pluggar fashion technology på ett franskt universitet, vilket innebär studier i mönsterskärning mm. I ärlighetens namn vet jag inte riktigt vad det innebär men hon e en fena på att designa och göra kläder, jag har beställt en aftonklänning :-). Till skillnad från de flesta andra svenska studenter här är hon inte utbytesstudent, utan ska gå hela sin utbildning i Shanghai. Ellinor är en riktigt cool cat :-). Under hennes första månander här kände hon inga västerlänningar utan umgicks bara med kineser. Innan hon hittade sin drömlya delade Ellinor lägenhet med två av sina kursare (kineser) och fick därmed en lite mer genuin upplevelse än resten av oss (både på gott och ont). Eftersom Ellinor lever ett lite mer kinesiskt liv än oss andra har hon alltid ngn rolig story på lur, guldklimparna skriver hon om i hennes humoristiska blogg.


Jag träffade Ellinor på ett seminarium arrangerat av svenska handelskammren. Efter det har vi umgåtts stadigt. Tillsammans med Zuzana och andra brudar så arrangerar vi ladies night ihop, fixar middagar och festar nätterna igenom. En av mina allra galnaste kvällar i Shanghai upplevde jag tillsammans med Ellinor :-)  Ellinors vackra ögon och härliga humor charmar de flesta och jag ser alltid fram emot mina "dejter" med Ellinor!  




Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Oh vad glad jag blir!

Tack, tack =)



Här har vi även förklaringen till varför jag haft rekord många besökare på min blogg idag =)



Hoppas det inte dröjer allt för länge innan vi hinner ses nästa gång!



Kramar

2009-10-28 @ 13:14:23
URL: http://ellinorsedig.blogg.se/
Postat av: sara

kram right back at you!!!



vi måste ses snart, har ju gått över en vecka sedan sist. det går ju bara inte för sig!!!! tänkte ta med mamma o mormor på ladies night nästa vecka. onsdag?



KRAM

2009-10-29 @ 02:12:53
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Onsdag är inbokat!



Roligt med ladies night à la tre generationer.



Önskar min mamma och mormor också kunde komma =)



2009-10-29 @ 03:54:16
URL: http://ellinorsedig.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0