The Alchemist


Ett urval av de drinkar som går att beställa på the Alchemist i Shanghai. Sinan lu 45, nära Fuxing lu.

 



Det är inte så ofta jag bjuder på bar-tips här på bloggen, men idag tänkte jag berätta om Alchemisten för den törstiga. Alchemisten är en relativt nyöppnad bar i Shanghai med temat kemi. Drinkarna serveras i provrör och bartendrarna går nästan att förväxla med labbråttor :-). Det bubblar, pyser, ryker och brinner bakom bardisken och det ligger mycket jobb bakom varje drink. De för Shanghai höga priserna (ca 70kr/ drink) är helt klart försvarbart. Jag kan inte påstå att det är de godaste drinkarna jag provat men jag ger ett stort plus i kanten för deras nyskapande!

 

 

Stämningen är ganska avslappnad, inget storparty här. Till Alchemisten går du för att sitta vid bardisken och prata strunt med dina vänner samtidigt som du låter bartendern underhålla dig. Kanske hittar du mig i ett hörn för till The Alchemist kommer jag nog gå igen.

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0