Kommune


Friends on kommune. Överst tre bloggerskor Caroline, jag och Hanna.




På kommune serveras kaffet och chokladen i stans största koppar. Me likey. Kommune ligger på Tianzifang, Lane 210 Taikang Lu, nära Sinan Lu


Igår gjorde jag vad man gör i Shanghai på söndagar, brunchade med vänner. Att brucha är verkligen the söndagsnöje i Shanghai och utbudet är enormt. Förra helgen var vi på Enoteka, denna på Kommune. Kommune är ett hippt coolt ställe och ligger mitt i konstkvarteren på Taican lu. Tänk dig ruff kinesisk arbetarstil al la plåtkoppar möter trendigt 2000-tal. Typ. Många kineser i stora glasögon utan glas och så klart en hel drös med västerlänningar.

 

 

Brunchen var bra men inte fantastisk. Kanske blir den fantastisk på somrarna när man kan sitta på deras trevliga uteservering. Bäst var drycken, lite väl dyr (40rm för en stor latte) men serveras i Shanghais största muggar vilket gör det lite kul. Jag tror att kommune passar bättre för en fika än en brunch.

 

 

Vännerna jag hade med mig var det absolut inget fel på. Precis lika trevligt som vanligt. Det känns kul att vi har hittat ett gäng nya Shanghai-vänner att bruncha med, speciellt då de är så mysiga!

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Christin

Mums, det där hade jag inte tackat nej till just nu! Är jättehungrig! Måste gå ner och ta något GENAST!

2011-01-24 @ 16:58:48
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Postat av: sara ♥

Det var verkligen smaskens :-) jag diggar verkligen oversized koppar!

2011-01-25 @ 03:24:29
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0