Shanghais nya bokklubb


Mitt bidrag till bokklubben, även en av de bästa bäckerna jag läst på länge. Jag fullkomligt slukade denna vackra bok.



Tjejerna med sina bok-bidrag. Jag har nu fått Hannas bok, bakom stängda dörrar. En riktigt bra bok som handlar om sexuella övergrepp i hemmet och är baserad på en sann historia. Jag läste en tredjedel av boken redan igårkväll så somnade seeent.



 Det blir lite småkul när tre av fyra middagsgäster är bloggerskor, många fotopauser blev det.



Torsdagmorgon och bara två dagar kvar till vår stora semester, tjohoo!!! Fast jag måste säga att semester inte känns nödvändigt redan nu, det var ju nyss jul. Det kinesiska nyåret ger oss dock tre röda dagar så varför inte passa på :-).

 

 

Igår bjöd jag in några tjejer till en härlig tjejmiddag. Till skillnad från min "gamla" tjejgäng så hade vi denna gång en anledning till att ses, förutom att dricka vin och prata strunt. Igår var nämligen premiär av Shanghais nya bokklubb. Det har visat sig att tjejerna är lika galna i böcker som jag och då svenska böcker är en bristvara i Shanghai tänkte vi, varför inte starta en bokklubb?! Eftersom tillgången på böcker inte är jättestor så kan vi inte läsa samma bok på samma gång, istället tar vi med var sin bok som går gå laget runt. På våra träffar så är tanken att vi slänger in ämnet "böcker" bland alla andra ämnen som måste klaras av. För att twista till det ytterligare har vi även bestämt att vi ska ses hemma hos varann istället för ute, en ovanlighet i Shanghai. Det visade sig att bokklubb är ett riktigt lyckat koncept, urtrevligt hade vi!

 


Jag måste även flika en en liten eloge till mig själv som var bokklubbens första värdinna. Klockan 6 gick jag från jobbet. Klockan 7 hade jag lyckats gå och handla, börjat med maten och hade hunnit tända alla ljus.  Supervärdinna även kallad :-).

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Christin

Gynning har jag läst: urbra!

Bakom stängda dörrar: urbra!

Kepler: ska köpas så fort den kommer dom pocket. Förra var sjukt bra ;)

Din bok har jag inte ens tittat åt! Är lite skeptisk mot utländska författare! Får väl läsa lite om den!



Nu: på tåget till Lund. -9,5 grader! Iiiiiii! Har haft nästan plus skitlänge!

2011-01-27 @ 07:07:21
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Postat av: Anna

Jag gillade också (nästan hela) Gilberts bok. Keplers första var ingen höjdare så de får inte fler chanser av mig...



Härlig idé med hemmahosbokklubb!

2011-01-27 @ 10:02:03
URL: http://annaibyen.blogspot.com
Postat av: Lyxhustru

Kul idé med boklubb! Kanske man ska ta efter här i Sydafrika... vi svenskar delar med oss utav böcker, svenska nedladdade filmer och tidningar, så en bokklubb vore kul!

Men boken "Lyckan, kärleken och meningen med livet" var en utav de sämsta böcker jag läst..! :/ Jag verkar dock vara i minoritet om att tycka det. hahaha.

/Lindah

2011-01-27 @ 11:17:31
URL: http://www.lyxhustru-sydafrika.blogspot.com
Postat av: sara ♥

Hahaha, tänk vad smaken är olika. Jag äääälskade Gilberts bok :-)



KRAM

2011-01-28 @ 02:43:35
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0