Måndagsuppdatering


Måndagstrött och på väg ner i gymmet, äntligen!




Utmaningen vänner, utmaningen. Måndag och upp till bevis. Låt mig först säga att 39 graders feber inte rimmar väl med denna utmaning. Bara så att ni ska förstå mig lite bättre när jag nu summerar.

 

 

Inget socker.

Well, 39 graders feber sa vi. Det gick faktiskt bra att hålla mig borta från socker fast min övervarma kropp gärna ville ha glass. Det gick bra ända tills jag kom tillbaka till jobbet en dag för tidigt och var tvungen att ta mig igenom åtta timmar med möten. Då slank det ner två ballerinakex. Ja och sedan igår, då kom Micke hem med en påse lösviktsgodis från Sverige. Jag har inget att skylla på, mer än att det var gott :-). Så, det gick sådär. Nya tag nästa vecka säger jag!

 

Ingen alkohol

Check! Men nu kan vi inte hålla på så mycket längre. Det är ju tråååkigt att inte dricka sprit. Jag blir tjejen som går hem först när de andra slår klackarna i taket. Nja, så där halvkul säger jag.

 

4 träningspass/vecka

39 graders feber säger jag bara. Vilket i och för sig innebär att det var lika jobbigt att gå de fem minuterna till doktorn som att springa en mil. Men annars var det dåligt med träning.

 

 

Hoppas att det gick bättre för er vänner, skriv och berätta! En sak var i alla fall positiv med att ligga hemma sjuk, mitt mål att gå ner 4 kilo kom lite närmare. Nu är jag totalt 1.8 kg lättare än när vi kickade igång med denna utmaning och har 2,2 kg kvar. Beach 2011, here I come!

 

 

 

Kärlek
Sara

 


Kommentarer
Postat av: Fnulan

Hej snyggo!!



DU ska inte va sjuk, dumt ju!!!!!

2011-01-24 @ 16:10:56
URL: http://fnulan.se
Postat av: Fnulan

Du är utmanad hos mig... bara för att jag vill veta mer om just dig!!!



kram

2011-01-24 @ 17:10:23
URL: http://fnulan.se
Postat av: Anna

Jag är fortfarande förkyld så ingen träning än för mig. Suck suck... Annars går det bra här borta.

2011-01-24 @ 17:45:43
URL: http://annaibyen.blogspot.com
Postat av: Ida

3 träningspass uppfyllt!Men oj vad svårt det är att inte dricka vin, särskilt när det känns som ett ganska meningslöst mål att försöka uppnå (om man inte någon gång skulle känna att det blivit för mycket en tid). Det är verkligen träningen som gör om jag mår bra eller inte och om jag tränar bra tror jag att jag mår ännu bättre om jag får ett glas rött på helgen också. Några glas vin blev det alltså =).

2011-01-24 @ 18:19:05
Postat av: Malin W-H

Skönt att du mår bättre!

Men vecka gick:



Inget socker- Gick sådär. Rensade frysen och hittade en chokladkaka, jag åt en halv bit! jörgen åt mer. :)



Inget alkohol- Bra, bara ett glas vin.



Träning- Jodå, fyra träningstillfällen blev det....varav en timmes skridskor med barnen



See you on the beach!

2011-01-24 @ 22:07:26
Postat av: sara ♥



Bra jobbat vänner, vi kickar ju ass!

Ida, håller verkligen med dig om vinet, det blir ju så trist. Däremot så tror jag att det är bra att skippa vinet om man vill tona ner sig några kilo :-)

Malin, you and me på gröningen I sommar, eller på råå. huvudsaken är att det blir Hbg-beach!

2011-01-25 @ 03:22:47
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Nina

Också varit sjuk. Hostat så det låtit från hela överkroppen! Skrovel skrovel! Körde dock ett ordenligt pass i söndags - kolla på funbeat så kanske du förstår vad det var!

2011-01-25 @ 08:55:13
Postat av: Lyxhustru

Recept på sockerfri (och kolhydratfri) glass;



2 dl grädde, vispas mellan-tjockt

2 äggulor rörs ner i grädden.

Ev. nga droppar vaniljessens/vaniljsocker

Riv ner mörk choklad (eller bär), blanda om, höll i en platsbunke och in i frysen några timmar (ta ut och rör om lite då och då). Smarrigt värre! =)



/Lindah

2011-01-25 @ 10:04:35
URL: http://www.lyxhustru-sydafrika.blogspot.com
Postat av: Anette

Funderade på att hänga på er utmaning, men när det är bokslut blir det ingen bra kombination så därför har jag avvaktat. Revisorerna är här till på torsdag sedan skall jag börja min utmaning. Inte exakt som er, endast kaka till kaffet när vi har fika med ekonomiavdelningen och hemma på helgen (inte varje dag på jobbet), endast godis fredag och lördag kväll (inte när jag är superhungrig till lunch...), minska kaffeintaget och bara kaffe med koffein till kakan annars koffeinfritt, likaså mer koffeinfritt te. Vinintaget är ett till tre glas per helg så det känns inte som ett problem.

Minst 4, helst 6, träningpass med hästarna, uppsuttet eller avsuttet.

Och sova mer varje natt.

Mitt mål är att bli piggare och gladare.

Dock behöver jag hjälp från dig Sara och dina läsare - vad äter man för ett bra och enkelt mellanmål på eftermiddagen på jobbet för att orka med jobb och fysiska aktiviteter mellan 12 och 19/19.30 (då det brukar bli kvällsmat för min del). Jag blir alltid så matt och trött och godissugen från 17-tiden tills jag fått mat och sen supertrött och allt går jättesöligt. Tips?

2011-01-25 @ 15:23:37
Postat av: sara ♥

Tack för tipset Lindah, det måste helt klart provas!



Anette, kul att du är med! Återkommer med mellistips :-)

2011-01-26 @ 02:23:38
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0