Vår i luften!


Denna bild har agerat inspiration för mina balkong-tankar. By the looks så är denna balkong ungefär lika stor som vår. Tror ni att man skulle sakna ett bord för mycket eller skulle det räcka att bära ut en bricka när lusten faller på?


 
I min önskevärld hade jag dock haft en uteplats i stil med denna... Båda bilderna kommer från Sköna hem.




God morgon vänner, har ni sovit gott? Jag har till skillnad från igår inte panikväckts av fyrverkerier så jag känner mig pigg som en lärka :-). På dagens schema står så klart jobb hela dagen men efter jobbet planerar jag att ta en sväng om IKEA. Jag hann nämligen bara hem och sedan snurrade mina tankar runt lägenheten på 21a våningen. Behöver uppdatera en del småplock och förbättra vår förvarningslösning och då blir det så klart IKEA. 

 


Annars går många av mina lägenhets-tankar till balkongen denna morgon, säkert för att våren ligger i luften i Shanghai med härliga 15 grader. Vi har en ganska liten balkong men har ändå klämmt in två stora fällbara stolar samt ett bord. Jag är lite sugen på att slänga ut dem och istället sätta in en låg soffa och sedan piffa med massa kuddar. Det får gärna vara lite färg på vår balkong! Logikern Micke påpekar ock att det blir svårt att luta ryggen mot något vilket han visserligen har rätt i. Dessutom är ju väggen som vätter in mot lägenheten helt i glas så blir nog inte så snyggt innefrån, eller? Tror att det får bli en tur ut till blomermarkanden till helgen för en grönare balkong i vår blir det oavsett!

 

 

Har du några bra tips för en liten balkong, hur ser det ut hemma hos dig?

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Hanna

dar satte du ord pa mina tankar! Med blomstermarknaden alltsa. Insag att vart balkongtrad ar totaldott och vi beohver nagot nytt, och nagot mer, darute! I ar blir det ju forhoppningsvis en var dar man faktiskt kan vistas pa balkongen :) Ha en fin dag!

KRAM!

2011-02-08 @ 05:20:03
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: sara ♥

Då får vi kanske ta en blomstermarknads-dejt till helgen :-)

2011-02-08 @ 08:37:31
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Anna

Den som ändå hade balkong ... Utgå från vad ni använder balkongen till och inred utifrån det. Bilderna ser härliga ut och 15 grader låter underbart!

2011-02-08 @ 09:02:02
URL: http://annaibyen.blogspot.com
Postat av: Linda - Mitt liv i Grekland

Balkongen på bilden ser ju underbar ut!! :) Vill också fixa min balkong nu...men tydligen ska kylan komma tillbaka så får vänta en månad till kanske.

Ni kanske kan köpa nåt litet ihopfällbart bord som ni kan ta fram om ni behöver. Annars funkar ju bricka toppen!

2011-02-08 @ 18:22:33
URL: http://dotlc.blogg.se/
Postat av: sara ♥

Anna, då får du förbereda en trevlig picknickfilt istället.



Linda, fick just reda på att det ska bli kallt här med, redan till helgen. Trist, trist jag var ju redo för vår.

2011-02-09 @ 04:35:44
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0