Glasögonmarknaden


Glasögonmarkanden, HuanLong Building 3yeh, 4Floor, shop 4056.




Denna helg har som sagt varit en sjukt bra helg. Vi har inte gjort något speciellt, mest bara varit Micke och jag. Tagit hand om varandra lite, tagit hand om lägenheten. Fått en hel massa måsten ur vägen och därmed även shoppat en del :-). Vi har faktiskt besökt tre av Shanghais mest prisvärda markander; blomstermarkanden, glasögonmarkanden och restaurangmarkanden och självklart mina vänner ska ni få ta tel i helgens utsväverier. Vi börjar med glasögonen. Egentligen var det Micke som behövde nya brillor men när vi väl var där kunde jag inte låta bli att uppdatera mig jag också.


Om det är något som verkligen är billigt i Shanghai så är det glasögon. Att besöka glasögonmarknaden är nästan ett måste för vare Shanghaibesökare. Själva markanden i sig är nästan i klass med en turistattraktion i sig själv, helt crazy place med glasögon i mängder! Mitt i allt kaos har vi hittat en tjej som heter Linda och som säljer väldans bra brillor. Vi låter Lindas man göra (gratis) synundersökning men det fungerar även bra med ett svenskt recept om man känner sig lite osäker. Mina glasögon gick denna gång på 250 kr, men då valde jag ett lite dyrare glas. Micke har lite större synfel än mig och uppgraderade därför glaset ytterligare några hack, han köpte två par glasögon för 1000 kr. Som sagt, glasögon är verkligen billigt i Shanghai! Och resultatet?! Scrolla ner mina vänner, scrolla ner. Vad tycks?







Mitt andra bar brillor är helt utan bågar så jag var sugen på något precis tvärt om. Föll pladask för dessa coola brills. Hade nog inte köpt dem om jag bra haft råd med ett par brillor men för 250 kr, ja tack!



Mickes nya brillor, lite rundare form än vad han brukar ha. Ett par svarta och ett i stål, personligen tycker jag bäst om de i stål, du?





Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Lollo

Snygga brillor!(: Jag har faktiskt haft i åtanke att besöka glasögonmarknaden när jag ska resa till Shanghai. Hur lång tid tar det innan glasögonen är klara?

2011-02-13 @ 21:06:01
URL: http://luyisi.blogg.se/
Postat av: Hanna

Snyggt! I Likey! :)

2011-02-14 @ 01:22:06
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: Eva

Hej,



Ska till Shanghai med jobbet om ca 2 veckor och funderar starkt på att passa på att fixa nya glasögon. Dock kommer jag bo någonstans i Pudong. Är det omständigt att åka till den glasögonmarknaden du tipsar om?

2011-02-14 @ 10:12:10
Postat av: Anna

Fint! Själv har jag investerat alla extratimmar i december plus julbonusen i ett par glasögon. Lite andra priser i Sverige...

2011-02-14 @ 12:22:31
URL: http://annaibyen.blogspot.com
Postat av: Christin

Fiiina, båda två!

Tyckte nog att Mickes svarta var finast, men båda är väldigt klädsamma!

Kramen!

2011-02-14 @ 21:16:01
URL: http://piccolacasa.wordpress.com
Postat av: sara ♥

Tack för era söta kommentarer!



Lollo, om inte ska ha progresiva glas tar det en timme att få brillorna. Med progresiva en vecka.



Eva, jag har uppdaterat inlägget med en länk till adress. Ligger vid Shanghais stora tågstation, lätt att ta sig dit med metron.

2011-02-15 @ 02:50:19
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0