Busy days


Vinerna tornade upp sig på gårdagens vinprovning. Lovar att återkomma anående detta trevliga event men kan avslöja att min vin-stil är den Sensuella :-).




Tittar in en snabbis så här på lördagsförmiddagen. M och jag är på väg ut på en powerwalk men så ska jag bara... Att blogga mina vänner är nästan som ett beroende och när jag sedan har så kräsna läsare som tappar intresset om jag inte bloggar några gånger per dag så är det bara att sätta sig ner och skriva :-).


Det blev som du märkte inget bloggande igår, det hanns bara inte med. Jobbet har varit helt crazy denna veckan och igårkväll hade vi stora planer tillsammans med Mickes chef och hans fru. Vi började redan vid tre, åkte och sköt gevär (som man för övrig gör mitt i centrala Shanghai samtidigt som man tar en öl?!). Sedan gick på en riktigt trevlig och lärorik vinprovning och avslutade med en 7 rätters middag. Som du förstår var det lite svårt att klämma in bloggen i min fullpackade fredag. Kameran hängde dock med hela kvällen och jag lovar att du ska få ta del av våran trevliga fredag!


Men som sagt, nu ska vi ut och powerwalka, planerar att svänga förbi Carro och Chrille bara för att säga hej. Har ju inte träffat dem på en vecka så det är hög tid! Vi har mycket färre vänner här än vad vi hade när vi bodde i Skåne så då träffas man oftare. Mysigt tycker jag!




Kärlek
Sara

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Tack så jätte mycket för alla bra shopping tips och även mat tips! Din blogg har verkligen inspirerat oss under denna Shanghai resa. Har shoppat väskor hos Katy, ätit på Gourmet burger och El Willy. Nästa gången vi kommer hit måste vi få bjuda på middag som tack för hjälpen! :-)

2011-02-26 @ 04:43:35
Postat av: Hanna

Kul med vinprovning! Låter som en riktigt bra fredageftermiddag och kväll!

Synd att vi inte kan hänga med på middag ikväll dock, men vi KANSKE orkar ta oss till ett möte mer er lite senare, om det inte blir för sent på middagen ute i MinHang ikväll. Det tar tydligen nästan 45 minuter med taxi dit! Känner jag av läget rätt så kan det bli ganska sent och ganska mycket dricka ikväll.. :) (chefen-middag you know..)

Ha en toppenkväll och dag i alla fall, och jag hoppas att vi hinner ses någon dag nästa vecka!

Kram!

2011-02-26 @ 05:56:12
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: Caroline

Tack för besöket, himla trevligt tyckte vi att få besök denna bakislördag! :) Hörs lite senare! KRAM

2011-02-26 @ 06:45:31
URL: http://carolinedahl830514.wordpress.com
Postat av: sara

Mikaela, vad glad jag blir över dina fina ord! Kul att höra att ni hade en bra resa. hade varit kul om hörde av dig nästa gång du kommer hit :-)!



Hanna, hoppas att ni hade en mysig kväll!

2011-02-27 @ 13:59:06
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0