Äntligen fredag!


Jag låter denna bilden få beskriva hur jag önskar mig min helg. Vacker, avslappnad och vilsam. Bilden är lånad här.




Godmorgon kompis! Visst är det lite extra härligt att starta dagen när man vet att det inte är många timmar kvar innan det är helg?! Här i Shanghai så känns det som att veckan fullkomligt flugit iväg, det har varit full fart hela veckan så helgen är väldigt välkommen. Jag önskar mig en lugn och skön helg utan massa måsten men jag vet redan att så inte kommer att bli fallet. Hihi, det är bara att inse att man missat lite i planeringen när man tittar på helgschemat och känner sig stressad… Som tur är e det mest roliga saker jag ska hinna med så det ska nog lösa sig.

 

 

Vi kickar igång denna februarihelg med en middag hos till Lillemor och Johan och deras nykläckta Hugo. Det blir första gången vi träffar lilla Hugo, spännande värre :-). Känner jag mig själv rätt dröjer det nog inte så länge innan jag sitter med  gullungen i knät :-). I like bebisar! Innan dess får det bli en liten runda på stan för att hitta en välkomstpresent till lill-killen. Vad har du för fredagsplaner?

 

 

Kärlek

Sara

 


Kommentarer
Postat av: Rebecca

kikar in :)

2011-02-18 @ 08:01:16
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/
Postat av: Anna

Jobba... men ska inte klaga då jag får börja denna fredag med en lååång sovmorgon. Tyvärr infinner inte fredagskänslan sig när man jobbar helg.

2011-02-18 @ 10:37:00
URL: http://annaibyen.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Hej igen,

Ser att du träffat vänner som fått barn - i shanghai?

Undrar om du vet något om det är bra sjukvård för västerlänningar (med ngt annorlunda födabarnkultur...:)



Undrar också om du har ideér på vem man skulle kunna träffa och prata med om shanghailivet?Jag och min man skall troligen åka på en previsit inom ngr månaders tid och det vore kul att ha ngn att träffa då.



Om vi flyttar skall jag verkligen skapa en mer tilltalande blogg...kanske finns det mer tid för det då.



Hoppas att du får en lika skön helg som du hoppas!



Elisabeth

2011-02-18 @ 11:05:10
URL: http://[email protected]
Postat av: gustav

ska till Visby och hälsa på Mamma ;)

2011-02-18 @ 16:08:17
Postat av: Malin W-H

Hej vännen!

Ja, skönt med fredag... men tyvärr lurar en massa måsten... :-( Med en sjuk sambo blir det kanske lite träning istället! :-)



Ha en skön helg!

Kram

2011-02-18 @ 16:35:05
Postat av: sara

Kul att höra om era helgplaner!



Elisabeth, enligt vad jag har hört så är sjukvården bättre här än i Sverige. Förutsatt att du har råd/försäkring som gör att du kan gå till de internationella sjukhusen. googla efter svenska klubben, där finns många föräldrar.



KRAM

2011-02-20 @ 04:55:10
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Malin Arnehed

Vad kul din blogg verkar. kommer med all säkerhet att läsa igen! :) Hoppas du har en rolig dag :)

2011-02-22 @ 22:58:52
URL: http://jade.se/paketresor

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0