Afternoon tea på Peninsula


Afternoon tea på the Peninsula. Inkluderat är även en stråkkvartett som sitter på en balkong och spelar härlig musik. Me likey!




Triss i sötsaker, två söta vänner och bakelser :-).




Jag har redan talat om för er att "the söndagsnöje" i Shanghai är att bruncha. Idag provade jag ett annat alternativ till trevligt söndagshäng, jag gick på afternoon tea. Afternoon tea är ett eftermiddagnöje som man går till vid tre-tiden. Till motsats från brunchernas med matbetonade menyer så innebär afternoon tea ett berg av sötsaker och en och annan finger-sandwish. Vi valde Shanghais lyxigaste afternoon tea, den på lyxhotellet The Peninsula. Här sitter man och njuter av lyxiga bakelser samtidigt som man njuter av levande musik från den stråk-kvartett som spelar varje söndag. Lyxigt, lyxigt, lyxigt.


Jag måste säga att om det är ett ställe i Shanghai som kan lyx så är det the Peninsula och just deras afternoon tea är en av de få möjligheter att få njuta lite av dess lyx utan att bli ruinerad. 270 kostar det och då fick man så mycket godsaker att jag kunde ta med mig en liten doggiebag till Micke. Dyrt, javisst men en härlig twist på ditt Shanghaibesök.


Härligast med dagens afternoon tea var dock det som var gratis, sällskapet. Jag fick äntligen träffa Ellinor som flyttade från Shanghai i höstas och det blev tre timmar av non stop girl-talk. Kändes nästan som in the old days :-).




Kärlek
Sara




Kommentarer
Postat av: Alexia

Va gott allt ser ut!!!!



Tack för ditt snabba svar :) Det gör mig ingenting om jag inte får betalt. Jag håller på att jobba för tillfället för att spara inför en praktik. Tack så mycket för hjälpen. Jag fortsätter leta.



Underbar blogg du har förresten!



Kram

Alexia

2011-02-27 @ 16:06:12
URL: http://youngmarketer.blogg.se/
Postat av: RESESNACK

Guud, vad underbart det ser ut!

2011-02-27 @ 21:13:44
URL: http://res.se/blogg/resesnack/
Postat av: sara ♥

det var lika smaskigt som det ser ut :-)

2011-02-28 @ 10:44:59
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: nina

Kram på er alla! Snart blir det min tur!

2011-02-28 @ 12:57:03
Postat av: Kina

Ser riktigt mumsigt ut! Verkar trevligt i Shanghai!

2011-09-07 @ 10:11:58
URL: http://www.resatillkina.nu/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0