Casa Pagoda

Det finns två Casa Pagoda-butiker i Shanghai. Den största ligger på Taikan lu 15-17 och har bäst utbud på större möbler. Den mindre butiken ligger på Fuxinglu 299 och bjuder mest på accessoarer.





På Casa Pagoda finns det en otolig mix av både stilar och produkter. Bilderna är pressbilder från Casa Pagoda.





Trots att jag jobbar på IKEA så måste jag erkänna att det finns bättre inredningsbutiker i Shanghai. Min absoluta favvorit heter Casa Pagoda och råkar även vara det företag finaste Zuzana arbetar för. Casa Pagoda bjuder på ett väldigt speciellt utbud med verkligt unika möbler och inredningsdetaljer. De kallar sin stil en mix mellan Vintage Living, French Country Living, Baroque och Ethnic Chic. I love it!

 

 

Prislappen är högre än IKEAs, det får jag erkänna. Men för att erbjuda ett sådant unikt utbud är det faktiskt inte så dyrt, tänk typ Mio-priser. Hade samma butik funnits i Sverige hade det garanterat varit hutlöst dyrt. Jag kan verkligen rekommendera dig ett besök hos Casa Pagoda, om inte annat så för att hämta inspiration. Jag tittar in hos Casa Pagoda någon gång i månaden, Shanghais lilla Casabutik ligger nämligen precis under min yogastudio. Igår kom jag hem från yogan med ett litet uppläggningsfat. Ooops!

 

 

 

 

Kärlek

Sara



Kommentarer
Postat av: Hanna

Oh, jag tror att jag kanske var inne i den på Fuxing i lördags. Sprang i inredningsbutiker hela dagen i jakt på sidobord och spegel. Men du, det där stället ni köpte ramen på, var ligger det? De bara måste ju ha något jag kan använda till sidobord!

2010-11-03 @ 15:21:22
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: sara ♥

Hanna, you got mail :-)

2010-11-04 @ 03:18:19
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0