4 saker

Starwoman har skickat en utmaning till alla som känner sig manade, det gör jag :-).

 

 

Fyra TV-program jag ser:

Sedan jag flyttade till Kina tittar jag inte på TV längre, utbudet av TV-kanaler är dåligt för en person som inte pratar kinesiska. Dock så följer vi serier via datorn… Mad Men är en av stor-favvoriterna hemma hos oss, både Micke och jag älskar serien!



1. Greys Anatomy

2. Mad Men

3. 30 Rock

4. How I met your mother

 



Fyra saker jag har gjort idag:

Jag måste erkänna att det är helt ljuvligt att ha en ai (hemhjälp) som  städar, tvättar och stryker tre ggr i veckan. Helt klart värt den lilla peng vi betalar varje månad för att slippa storstäda själva.  Dock så får jag fortfarande en sting av dåligt samvete varje gång jag är hemma samtidigt som ain är hos oss.



1. Satt på mig mina nyinköpta byxor för att inse att det var ett mkt bra köp!

2. Åkt i en taxi med gnisslande bromsar

3. Sagt "sorry" till vår ai (hemhjälp) typ 50 ggr för att vi lämnat all disk från lördagskvällen till henne

4. Tryckt på snooze-knappen 6ggr

 



Fyra saker jag längtar efter:

En av mina absoluta favvoritplaster på jorden är kust-sträckan vid Helsingborg. Det finns få platser som bringar mig så mycket ro. Vi kommer till Helsingborg den 18e december nästa gång, då hoppas jag på många långa strandprommenader tillsammans med min familj.



1. Familjen

2. Havet

3. Doften av höstlöv

4. Svensk husmanskost

 

 



Fyra saker på önskelistan:

Jag älskar verkligen att läsa, att släppa verkligenheten en stund och helt gå in i en bra bok. Mitt föråd av svenska pocketböcker är dock helt slut, jag har plöjt dem alla. Jag håller tummarna för att tomten skickar ett helt gäng i år!


1. En resa till Tibet

2. Typ 100 svenska pocketböcker

3. Att mitt nya jobb-projekt blir precis så bra som jag tror

4. Att kärleken överaskar mig med 1000 pussar ikväll

 

 

Jag skickar vidare utmaningen till tre andra Shanghai-bloggar. Ellinor, Caroline och Hanna ni är utmanade!

 

 

 

Kärlek

Sara



Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0