Balsam metoden

Det var dessa bilder som inspirerade mig till att sluta med schampo och börja med balsam. Jag har inte ångrat mig en sekund! Bilden kommer från lockig.se och är tyvärr inte på mitt hår.




Tänker dela med mig av en chockande nyhet… jag har inte använt schampo sedan i somras!

 

Numera är schampo bannlyst i mitt badrum och som det ser ut nu kommer jag aldrig att använda det igen. Mina dåliga hårdagar är som bortblåsta och mitt hår känns numera återfuktat och glansigt varje dag. Mitt hår har gott från en torr tova som krävde massa med styling till ett friskt hår som glänser utan silikondroppar. Låter som värsta mirakelkuren eller hur?!

 

Trots att jag inte längre använder shampo så tvättar jag håret, fast med balsam. Ja, man kan tvätta håret med balsam. Det blir både rent och det luktar gott! Lite meckigt är det dock då jag måste vara försiktig med vad jag stoppar i håret. Många av de ämnen som ingår i balsam och stylingprodukter går inte att tvätta ur med bara balsam så numera läser jag innehållsförteckningen noga. Min goda vän Nina har också slutat med schampo och hennes hår har genomgått en förvandling som inte är av denna värld. Från en frissig kalufs till helt underbara lockar. Nu funderar även Ellinor på att hoppa på trenden.

 

Detaljerad info om balsammetoden hittar du här, vågar du?!

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är frisör, och kan lova att håret inte blir rent av balsam!

Bra schampo och bra inpackning är vad som behövs till alla hår. Vissa hår passar helt enkelt inte till att vara tex långa... (tunna strån, sönderblekta hår osv).

I balsam finns inget som rengör håret... bara reder ut. Håret blir heller ej återfuktat... det sköter inpackningen om.

Visst förstår jag att ditt hår inte är torrt längre. Måste vara bra platt och svårformat istället..?

Men med tvätt 1 ggr/vecka och med bra produkter får du bra resultat, och ett rent hår.

2010-03-15 @ 12:28:13
Postat av: Anonym

Läste på sidan du länkade till... de beskriver ju bara hur man ska göra när man använder schampo också. Varför "tvätta" med balsam när man kan använda ett milt schampoo? Så får man ettt RENT hår på köpet!

Och att ett balsam återfuktar... eller hur... det ska man ha inpackning till! Vet väl alla!

/En fd frisör

2010-03-15 @ 12:42:24
Postat av: Malin

sv; Tack sötaste! Jag tycker med att dom är så fina så..



Ser fantastiskt ut det håret! Jag hade gärna tagit det!Räcker det inte att tvätta håret med vatten? Hur gjorde man förr? Så smutsigt kan det ju inte vara?

Jag är ju ingen frisör så vad vet jag, men ska jag välja mellan att sluta med balsam eller schampoo åker schampoot lätt ut ur mina skåp. Jag kan inte leva utan balsam med mitt hår!



Puss på dig sötnos!

2010-03-15 @ 14:09:06
URL: http://mirakelmira.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Jag tvättar håret 1-2 gånger i veckan och tycker alltid att håret ser som fulast ut när det är nytvättat. Att låta bli att tvätta så mycket med schampoo är säkert bara hälsosamt.Det är det moderna samhällets hysteriska renlighet som oroar mig mest, inte om någon slutar tvätta håret.

2010-03-15 @ 16:24:05
Postat av: sara

Tack för tipsen och omtanken! Men mitt hår känns, ser och luktar rent. Jag kan ju förståss inte säga ngt om bakterier etc men känslar och looken är inget annat än ren. Innan jag slutade med balsam shamponerade jag bara håret 1-2 ggr/veckan med ett så kallat bra frisörschampo rekommenderat av min frissör. men mitt hår var ändå torrt, trots inpackningar. Att inte använda schampo är nog inget för alla, men det är det bästa som hänt mitt hår!



KRAM till er!

2010-03-16 @ 07:34:17
Postat av: Lindah

Jag är oxå frisör, och är rätt tveksam till om håret verkligen blir rent... Men helt klart blir det ju inte lika torrt om man skippar schampo, och kan tänka mej att detta kanske kan funka bra till speciellt lockiga hår.

Tycker man att det funkar bra, så varför inte fortsätta, liksom. Alla metoder passar inte alla. Man får prova sig fram! =)

(Dock tror jag att en liten klicka schampo blandat med balsamet skulle verka mer hygieniskt...)

Men det är min åsikt. =)



Kul med ett inlägg om en ny metod i alla fall!



mvh/Lindah

2010-03-16 @ 11:21:38
URL: http://www.lyxhustru-sydafrika.blogspot.com
Postat av: Sofie

Hej! Jag är uppe i snart 3 månader med BM :D Men skulle bhöva lite tips på hur man blir av med frisset och får det mindre torrt endå.. några tips? :)

2011-04-14 @ 20:53:20
URL: http://soffieplopp.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0