Blinis





Jag har åkt på jobbet att baka blinis inför fredagens kaviar och skumpa kväll. Blinis är ett bröd man vanligtvis äter kaviar på, skulle tippa på att det är ett ryskt påfund. Som vanligt i Shanghai är receptet till synes enkelt, men skenet bedrar. Mjöl, smör, ägg och buttermilk är inte enkelt i Shanghai. I ärlighetens namn var jag inte riktigt säker på vad "buttermilk" var, nu har jag tagit reda på att det är en typ av filmjölk. Gah, jag som spenderat ett år efter att leta efter filmjölk i Shanghai utan napp! Som sagt, skenet bedrar…


 

15 minuter av google tid senare har jag nu hittat ett "buttermilk" recept. Business-Sara som planerat att beställa hem grejerna via nätet åker istället på förkläde och hemmabak. Inte så lyckat för min välplanerade vecka. Lyckas jag trolla fram filmjölk kommer det dock att vara värt det, big time!

 

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0