I bokhyllan


Denna bok ligger nu på min mitt nattygsbord i väntan på att bli läst. En Sverige-present från Nina och Farmor. Jag har lite Viktoria-dille för tillfället, det erkänner jag.

 

 

 

Vänner jag hinner inte riktigt med. Livets tempo är för tillfället högt och jag rusar från det ena till det andra utan möjlighet till en andningspaus. Jag hinner inte riktigt med er heller, jag har egentligen massa kul att berätta och beskriva. Vi löser det genom att låta bloggen följa samma tempo som mitt liv. Här kommer en turbovariant av mitt liv den senaste veckan!

 

 



Jag har: 

ätit dumplings, en mycket kinesisk rätt jag inte tror du kan få tag på i Sverige

köpt en weekend resa till Beijing. Jag och Nina sticker på lördag.

sippat rose på en uteservering med mina ljuvliga ladies

löst jobbiga problem på jobbet

varit på hotpot och tittat på en nudelkonstnär

busat med Malva och Elliot

besökt Shanghai museum

 

Jag har inte:

dokumenterat mina upplevelser med kameran

tränat

pussat ordentligt på M

börjat läsa min nya bok om prinsessan Viktoria

hunnit umgås så mycket som jag vill med våra besökare

slappat i soffan

 

 

 

Så, nu är ni uppdaterade. Dax för tjejshopping med Nina och Katrin!

 

 

Kärlek

Sara

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Duktig du är som läser böcker. Själv tittar jag bara på tv. :D

2010-06-25 @ 01:23:17
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja det r ju underligt hur snabbt liven kan rulla på i denna stad. Jag konstaterade precis att jag varit här i tre månader redan, och det känns det inte alls som!

Det gäller att hitta sina oaser bara så man inte springer för fort genom livet!

Glad midsommar!

2010-06-25 @ 01:24:07
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: Emily

Hej Sara! jag rådfrågade dig nyligen om vilken vattenstad man ska besöka i närheten av Shanghai. Tack för ditt svar!



Vi kommer att ha två dagar då vi ska hitta på något utanför Shanghai. Vi funderar på Suzhou, Tongli och Zhujiajao. Vi vill gärna besöka två olika städer. Hur skulle du rekommendera att vi gjorde? Mellan vilka städer går det bra transport? Är det värt att bo en natt i någon av de mindre vattenstäderna? Väldigt tacksam för lite vägledning=).



Tack för en bra blogg!

2010-06-28 @ 08:52:10
URL: http://pavag.wordpress.com
Postat av: sara ♥

Hej!



Kul att du gillar min blogg . Tongli och Suzhou ligger väldigt nära så mitt tips är att ta dem tillsammans. Sov I Suzhou, tror det är bäst. Räkna med att spendera en halv dag I Tongli det är ganska litet (som alla vattenstäder). Suzhou är en större stad och mer utbud på hotell, restauranger och saker att göra.



Till Suzhou åker du enklast med tåg från Shanghai.



Jag har aldrig åkt emellan Suzhou och Tongli själv men tror att det enklaste sättet att ta sig från Suzhou till vattenstaden Tongli ‘r med taxi. De ligger som sagt väldigt nära.



Hoppas du får en bra resa!



2010-06-29 @ 12:33:47
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0