Taobao


ÄKTA OPI nagellack, 25 kr för 5 ml. För er som inte kan nagellack, det är SJUKT billigt och väldigt talande för Shanghais shopping.




Jag har hittat ett nytt sätt att shoppa på. Det kallas taobao och jämnförs bäst med svenska blocket. Fast denna shoppingsite sträcker sig mycket längre än secondhand-shopping. Här hittar du ALLT! Privatpersoner, företag, second hand, nytt, äkta varor, fejkprodukter…. Det finns ingen hejd på denna hemsida. Det enda negativa med denna sidan är att den bara är på kinesiska, man måste alltså känna en hjälpsam kines för att kunna beställa. Det gör jag, min hjälpsamma kines är dessutom drottning av Shanghais shopping. Jag behöver bara nämna en produkt som jag gillar också VIPS så har hon plockat fram den billigaste återförsäljaren i Shanghai. Me likey! Mitt senaste projekt var nagellack, OPIs nagellack som enligt DNs sminkblogg är några av de bästa. Tre klick senare hade jag nagellack i mängder att välja mellan, alla ÄKTA OPI. Istället för de 260 kr/st de kostar hemma köper jag dem för 54 kr (stor flaska), 20 kr för en liten. Mitt enda problem är att välja!





Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Gustav

I love TaoBao

förra veckan köpte jag en QNAP TS-219P för 800 mindre än lägsta pris på pricerunner.se (2500 kuai mot 3300kr). nu har jag siktat in mig på en router Dlink 655. Den finns för 340 kuai, mots Pricerunner som inte har den för under tusenlappen.

tjohoo!

2010-01-14 @ 06:57:08
URL: http://www.herewegotochina.blogspot.com
Postat av: sara

I love taobao!

2010-01-15 @ 08:02:33
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Jennie

Åh vad billigt, hade jätte gärna velat beställt men jag kan ej kinesiska :/ måste man kunna det för att beställa??

2012-02-25 @ 22:33:18
URL: http://jenniezen.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0