Hot Pot








Ojojoj vad jag har firat kinesiskt nyår i år :-). Jag har varit på företagsmiddag, chefsmiddag, fått ett rött kuvert och idag har jag även varit på nyårslunch. Till skillnad från de svenska julmiddagarna så är maten inte lika traditionellt betonad utan jag har ätit olika mat varje gång. Nyårslunchen intogs på en Hot Pot restaurang. Hot Pot är kinas svar på foundu. Just på dagens restaurang fick alla var sin liten gryta med valfri buljong, jag valde spicy så klart! Sedan beställdes det in ett virrvarv av kött, grönsaker, nudlar, dumplings och fisk som man låter koka i sin buljong. När allt verkar färdigt doppar man sin lilla matbit en en sås man komponerat ihop själv. Voila, så var det klart!

 

Det är en något slafsig maträtt så alla får var sitt litet förkläde, till de med långt hår finns det även gummiband. Praktiskt! Jag gillar Hot Pot, det känns fräscht, man vet vad man stoppar i sig också är det gott. Gott Nytt År!

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0