Soffgruppen


STEG I. Soffan är inte vår utan kom med lägenheten. Till en början såg den ut så här. Det var bara de små grå kuddarna och de blommiga kuddarna som gick att klä om så det tog bara några dar sedan såg det ut så här:



STEG II. Soffan har fått vita kuddar istället för blommiga. Hade helst haft samma gråa färg som resten av soffan men det fann jag inte. När vi omförhandlar lägenheten nästa gång (i maj) så ska jag försöka bli av med soffan helt. Önskar mig en egen soffa! I mina drömmar är den vit men det går inte kärleken med på (jag spiller mycket) så nu funderar vi på mörkgrå, beige eller brun. Tur att vi har några månader på oss att fundera klart.

Mattan kommer från IKEA och köptes på ikea-auktion. Inte ett bra köp kan jag tala om, hjälp vad den luddade! Ända sedan den kom in i lägenheten på 21a våningen har vi önskat den därifrån :-).




STEG III. Today. Ny stor underbar ludd-fri matta! Jag gillar verkligen att mattan är av större storlek, nu ramar den lixom in hela soffgruppen. Till skillnad från den lilla luddiga mattan så känns denna dessutom mycket elegantare. Love at first sight! Bakom soffan skymtar vårt nya sideboard. På den kommer det att stå en PH-lampa inom kort. Det kommer att bli fler förändringar, fortsättning följer.




Så får ni denna söndag kika in till vår soffgrupp, den som jag inte är helt nöjd med men som blir bättre och bättre. Förra helgen uppdaterades den med en ny matta och ett sidboard, ett sådant lyft! Speciellt mattan gjorde under. Hihi, både M och jag har varit lite smått besatta av vår nya matta hela veckan. Vi hittade undret på IKEA, Ådum heter den.  Annars är storfavoriten våra två Eames-fåtöljer. Precis lika sköna som snygga. Det enda negativa är att vi hellre sitter i fåtöljerna än i soffan och då hamnar man en bit ifrån varandra. Inte så kram-vänligt med andra ord :-).

 

 

Vad som gör vårt vardagrum lite speciellt är det stora heltäckande fönsterna till balkongen. Jag tycker inte att det är helt lätt att inreda med dessa stora fönster, balkongen och soffgruppen blir lixom ett. Soffan känns också so-so men till mitt försvar så är den ju inte vår. Så, vad säger du min vän, har du några tips på hur man kan förbättra detta rum?! Jag vet själv vad jag vill förändra och byta ut men vill gärna höra era tankar! How to pimp vardagsrummet?!?!

 

 

 

 

Kärlek

Sara

 


Kommentarer
Postat av: Nellie

Hej Sara! Jag tycker mycket om din blogg, den är en av de 5 jag följer dagligen. :) Jag har ett tips till vardagsrummet, plocka upp den turkosa färgen i den fina tavlan bakom soffan på något sätt, kanske med textilier typ kuddar, en filt, nån vas etc. Det blev verkligen fint med den stora mattan. :) Sköt om dig! Kram /Nellie

2010-12-05 @ 20:23:38
URL: http://www.kanelocayenne.se
Postat av: sara ♥

TACK Nellie! Jag har funderat på det där med att ta upp det blå I tavlan. Är inte så förtjust I blått men du har rätt, blir nog snyggt att "ta till vara" på den färgen!

2010-12-06 @ 02:45:26
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hmm, det där var inte lätt du!

Jag fastnade också på tavlan, men kom inte på idén att ta upp den turkosa.. min idé var istället att ta tillvara på tavlan i ett annat rum, och istället ersätta med något med distinkt, med mörkare färger för att rama in och skapa djup genom att plocka upp det mörka från golvet.

Kanske också ännu lite större tavla.. stort, lite mörkare men milda toner. (flumm flumm flumm...) ;)



Kram!

2010-12-06 @ 14:12:20
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: Nellie

Blått är faktiskt inte heller min favorit generellt sett men det gäller att hitta rätt nyans... Man kan ju alltid testa, oftast lättare att se vad som passar (eller inte). Jag är säker på att IKEA har nåt fint (och billigt) att testa med. :) Lycka till! Kram

2010-12-06 @ 21:47:36
Postat av: Christin

Tycker att du har ett classy vardagsrum!

Kunde vara fint med fler pappersstjärnor på olika höjder i fönstret.

Kram!

2010-12-08 @ 12:40:41
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Postat av: sara ♥

Tack för alla tips! tror även jag att tavlan späkar lite. antingen plocka upp det blå eller byta tavla :-). får fundera lite mer.



Christin, tack för dina fina ord och stjärn-tipset!

2010-12-08 @ 15:21:56
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0