Var är fokus?


Vi har letat med ljus och lykta efter ett pas skyssta espressokoppar i ett år nu. Hemma i Sverige fann vi dem. Filippa Ks populära kaffekoppar finns ju även i espresso-storlek, We likey!





Så var jag hemma efter min dag i IKEA butiken. Jag har serverat korv och glass hela dagen, trött! Även om jag verkligen föredrar mitt kontorsjobb så var det riktigt kul att prova på att jobba på golvet en dag. Det är en mycket bra policy inom IKEA, alla anställda uppmuntras till att jobba några dagar i butiken, det är ju där de egentliga affärerna sker!




På tal om att jobba så gick kvällsmatens samtalsämne i jobbets tecken. Eller rättare sagt hur man ska göra sitt liv till mer än bara jobb. Ibland känns det som att jag inte hinner mycket mer än att jobba och sedan vila för att orka jobba en dag till. Ja, också lite träning förståss. Det var inte jag hade tänkt att livet skulle gå ut på... Så hur gör man för att livet ska ändra fokus?!



Micke tror på att göra stora grejer av helgen, för att verkligen få en jobbpause. Göra något nytt, sova i en annan säng, träna någon annan stans, se en ny stad... Jag gillar tanken. Men om jag flängt runt på nya äventyr varje helg hade jag sakta men säkert tagit slut på mig själv. Jag behöver få vila i det lilla också. Baka ett bröd, vattna mina blommor, sätta upp tavlor och skriva ett långt mail till en kär vän. Det har kommit de senaste åren, behovet av att bara få vara. Kanske en varannan helg lösning?!



Vad tror du, hur får man livets fokus att hamna utanför jobbet?






Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: malin

Lätt som en plätt... Skaffa barn, inget annat blir viktigare ;-) Så nu ser vi framemot en mini Sara på nästa Sverige besök. Jag har massa fina kläder till Ert mirakel då hihi Puss

2010-08-12 @ 19:31:19
URL: http://fnulanbulan.blogg.se/
Postat av: malin

Kom på en sak till. Bli förbannat nykär i Micke igen. För visst kan man inte koncentrera sig på jobb då och vill helst bara vara hemma och göra annat ;-)

2010-08-12 @ 19:39:46
URL: http://fnulanbulan.blogg.se/
Postat av: sara ♥

Hihihi, tack för tipsen Malin!

2010-08-13 @ 03:06:01
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0