Detox

 

Ginger tee. Mumsigt och helt ok under veckans detox.




Jag har blivit inspirerad.



Finaste Ellinor gjorde en veckas detox för ett tag sedan. Hon kände skillnad i hela kroppen, mådde bättre än aldrig förr. Jag tror på detox. Just nu skulle det passa ypperligt. Under semestern drack jag alkohol varje dag (tre veckor). Jag har svårt att klara mig utan socker en hel dag. Till helgen ska jag på yogaseminarium både lördag och söndag. Som sagt, en detox passar ypperligt denna veckan.



Här är menyn, hakar du på?

 

 

 

 

Soppa for en vecka:
1 Cabbage head
6 Green onions
2 Green peppers
1 Bunch of celery
1 Pck of onion soup mix
6 Carrots
4 Tomatoes

 

 


Day One:
Fruit: Eat all of the fruit you want (except bananas). Eat only your soup and the fruit for the first day. For drinks- unsweetened teas, cranberry juice and water.

 

 


Day Two:
Vegetables: Eat until you are stuffed will all fresh, raw or cooked vegetables of your choice. Try to eat leafy green vegetables and stay away from dry beans, peas and corn. Eat all the vegetables you want along with your soup. At dinner, reward yourself with a big baked potato with butter. Do not eat fruit today.

 

 


Day Three:
Mix Days One and Two: Eat all the soup, fruits and vegetables you want. No Baked Potato.

 

 


Day Four:
Bananas and Skim Milk: Eat as many as eight bananas and drink as many glasses of skim milk as you would like on this day, along with your soup. This day is supposed to lessen your desire for sweets.

 

 


Day Five:
Beef And Tomatos: Ten to twenty ounces of beef and up to six fresh tomtoes. Drink at least 6 to 8 glasses of water this day to wash the uric acid from your body. Eat your soup at least once this day. You may eat broiled or baked chicken instead of beef (but absolutely no skin-on chicken). If you prefer, you can substitute broiled fish for the beef one one of the beef days (but not both).

 

 


Day Six:
Beef and Vegetables: Eat to your heart's content of beef and vegetables this day. You can even have 2 or 3 steaks if you like, with leafy green vegetables. No Baked Potato. Eat your soup at least once.

 

 

Day Seven:
Brown rice, unsweetened fruit juices and vegetables: Again stuff, stuff, stuff yourself. Be sure to eat your soup at least once this day.
+ soppan varje dag!






Kärlek
Sara

 










Kommentarer
Postat av: Hanna

hmm.. jag skulle verkligen också behöva göra en detox...Men hur lyckas du med den menyn på jobbet?

Vi har ju inte ens en micro på vårt kontor! Så det är så osmidigt att ta med sig egen mat. Eller så är det bara en dålig ursäkt för att sätta igång! :) haha. Man måste komma förbi förnekelsefasen först eller? :P



Nåt resultat av spikmatta mot rumpa än?

2010-08-30 @ 08:18:20
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej Sara,



Måste bara berätta att jag ÄNTLIGEN tagit mig i kragen och börjat på Yoga Kendra efter dina lovord. Gjorde initieringen i helgen och idag är det dags för det allra första passet. Erkänner att jag är en smula nervös men mest av allt ska det bli roligt. Har ju gått på Yoga tidigare men bara på gym utan någon "bakgrundinfo" så jag tyckte att initieringen var suveränt bra. Tackar således för tipset och ser fram emot att solhälsa hela hösten : )



Kram kram



Ps. Läser din blogg lite sporadiskt men är dålig på att skriva kommentarer. Tycker dock att du skriver mycket underhållande! Kommer fortfarande ihåg ett av de första inläggen angående kollegornas skrivbordsdekorationer, hahaha.

2010-08-30 @ 12:01:21
Postat av: Alexandra

skratt VEM har hittat på den där heltokiga detoxen; för detoxad, det blir nog garanterat inte av den! Men kul läsning ...

2010-08-31 @ 21:46:07
Postat av: sara ♥

Hanna, vi har micro på jobbet :-) Finns även en I staffcantinen. Men det är lite krångligt håller med. Återkommer om celluliterna.



Lina, va KUL att du äntligen hittat till yogakendra. jag tycker som sagt att daniel är underbar som yogalärare. Då får återkomma med en uppdatering.



Alexandra. Ingen aning om vem som hittat på den :-). Får återkomma på måndag om jag känner ngn skillnad. tror dock inte att jag kommer att hålla hela veckan ut. känns iaf mkt bra att hålla mig till frukt och grönt några dar och borta från frityr, dåliga fetter (som det kryllar av I Shanghai), socker och alkohol.

2010-09-01 @ 03:21:00
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0