Shanghai finest

I fredags visade sig Shanghai från sin bästa sida!

Efter jobbet mötte jag upp tjejerna för kinesisk opera. Ja, hur förklarar jag kinesisk opera.... Mitt bästa råd är i alla fall öronproppar. "Sången" går bäst att beskriva som nasalt skrikande, den mest utmärkande musiken var trummor och storyn fattade jag inte alls. Men kostymerna var underbara och vi satt och åt med opearn i bakgrunden. Jag kan verkligen rekommendera att gå på kinesisk opera i alla fall en gång. Men sedan räcker det :-)





Efter operan och den goda middagen var planen att gå och ett glas rött och softa lite. En skön slapp fredagskväll med andra ord. MEN så ringde Daniel, vår vän som jobbar på lyxhotellet Peninsula. Han erbjöd gratis drinkar och smyg-invigningsfest på en av deras nyöppnade barer. Well, vår mysfredag förvandlades snabbt till en glammig partykväll med fritt flödande skumpa. Kvällar som dessa finns bara i lovely Shanghai :-)



The ladies; Ellinor, Nina, Jenny, jag och Zuzana


Dansgolvet. Killen som sjunger är med i kinesiska Idol.


Lite senare joinade även våra fina män. Alldeles nybastade!



Baren vi var på har fyra smårum. Ubåtsrummet, orientaliska rummet, upp och ner rummet och Hollywood rummet. I hollywoodrummet satt VVIPen så där fick vi inte vara. Men vi diggade i de andra tre rummet, och på toaletten :-) Kan du gissa vilken bild som hör till vilket rum? Klicka på bilden för att göra den större.







Ju mer skumpa vi drack, ju roligare blev festen....




Ellinor har alltid drömt om att få glamma på the Peninsula







Jag låter dessa bilder tala för sig själv... Rumpan tillhör Mike the Bike


Skumpan gjorde sitt och vi blev bara gladare och gladare :-) Till sist avslutade vi på MINT, en a de riktigt coola ställena i stan. De har bland annat ett 20 meter långt akvarium med hajar... Man kommer inte in utan ett medlemskort (8000 kr). Tursamt nog så har Daniel ett sådant...





Vår lördag var väldigt långsam....




Tack Daniel för en TOPPENKVÄLL!!!!

Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Maria

Åh Sara vad jag älskar att läsa din blogg! Min helg känns dock något blek i jämförelse med din fast jag har ju min lilla sol som strör guld och diamanter på allt, Tea ;).

Saknar dig!

Puss

2009-11-22 @ 15:02:40
Postat av: sara

Gumman! Åh, vad jag saknar dig och din diamant! ingen öppningsfest I världen går upp mot att få vara med er!!!

Tusen kramar från mig!

2009-11-23 @ 03:57:56
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0