Nya vänner

Igår gjorde jag något jag aldrig skulle gjort hemma. Jag bjöd hem ett svenskt par på lussefika som jag bara träffat några minuter i omklädningsrummet. Ja, alltså jag träffade bara HENNE i omklädningsrummet, honom såg jag inte förrän de ringde på dörren. Jag gillar verkligen den öppna socilala atmosfär som råder mellan oss utlänningar i Shanghai. Några trevliga ord i ett omklädningrum, och det  känns helt naturligt att bjuda hem någon. Hemma krävs det betydligt mer!



Vi hade en jättetrevlig kväll igår! Drack glögg, pratade skit och åt lussebullar med alldeles nya bekantskaper. Jag hoppas att jag kommer kunna ta med mig min nya ÖPPNA mentalitet tillbaka till Sverige. Eller tror ni att jag kommer uppfattas som helt GALEN då?



Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Martin

Så går det när man ligger hemma? Genast utbytt. ;-)

2009-12-14 @ 11:16:59
Postat av: sara

du blir aldrig utbytt martin! men du missade några goda bullar :-)

2009-12-15 @ 02:40:11
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag blir ofta sedd som galning (tror jag i a f) men det får det vara värt. Alltid härligt att få möjligheten att vara öppen och glad och lära känna nya trevliga människor!



Kör hårt!!! Kraaaaam!!!

2009-12-15 @ 22:02:09
URL: http://www.lisaemmajohansson.blogspot.com
Postat av: sara

Lisa, jag gillar din gelenhet!!! :-) håller helt med dig, galet e BRA!



KRAM

2009-12-16 @ 06:53:52
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0